Pagrindinis puslapis Lietuva Reklama Maži pokyčiai kelyje link geresnės savijautos

Maži pokyčiai kelyje link geresnės savijautos

Maži pokyčiai kelyje link geresnės savijautos

Visiems žinoma „paslaptis“, kad geriausias laikas pradėti rūpintis savo sveikata ir gera savijauta yra dabar. Pirmadieniui, pavasariui ar naujiems metams atidėti pokyčiai, kaip taisyklė, lieka tik gerais ketinimais. Priėmus sprendimą jau šią dieną skirti daugiau dėmesio sveikai gyvensenai svarbus ne tik ryžtas, bet ir nuosaikumas bei nuoseklumas, mat motyvacija koreguoti gyvenimo būdą gali greitai atslūgti, jei staiga imsitės kardinalių gyvenimo būdo pokyčių ar nepamatuotai aukštų tikslų.

Subalansuota mityba, aktyvus judėjimas ir kokybiškas poilsis – tai trys svarbiausi veiksniai, užtikrinantys gerą savijautą ir palaikantys sveikatą. Jau šiandien galite žengti pirmą žingsnį link sveikatai palankaus gyvenimo būdo.

Eikite, kai galite nevažiuoti

Gali kilti keblumų spontaniškai nusprendus pradėti sportuoti. Išties, gali užtrukti, kol išsirinksite sporto klubą, rasite treniruotes, suderinamas su jūsų dienotvarke, verta nepamiršti ir patogios sportinės aprangos. Kol tik planuosite prisijungti prie grupinių treniruočių arba ieškosite tinkamiausios programos individualiems užsiėmimas, jau tą pačią dieną pradėkite judėti daugiau.

Nereikia nei planavimo, nei specialaus pasiruošimo tam, kad vietoj lifto pasirinktumėte lipimą laiptais. Per dieną nueiti daugiau žingsnių paprasta ne tik specialiai išėjus pasivaikščioti, bet ir renkantis ėjimą pėsčiomis visur, kur nebūtina vykti automobiliu ar kitu transportu. Jei naudojatės viešuoju transportu pradžiai pakaks išlipti viena stotele ankščiau ir paėjėti iki darbo, namų ar kito kelionės tikslo. Toks pokytis iš esmės nepakeis įprastos dienotvarkės, tačiau taps puikiu startu formuojant naujus įpročius.

Pamėgti patiekalai iš sveikatai palankesnių produktų

Dažnam pažįstamas jausmas, kai norėtųsi pradėti maitintis sveikiau, tačiau vis sugrįžtama prie užkandžiavimo, riebaus maisto ir kitų senų sveikatai nepalankių mitybos įpročių. Gal verta išmėginti naują taktiką ir kelią link pokyčių pradėti ne nuo pamėgtų patiekalų atsisakymo, o nuo sveikatai palankesnių alternatyvų įvedimo į kasdienį racioną.

Visiems žinoma, kad keptas maistas nėra pats sveikiausias pasirinkimas, tačiau įprasti patiekalai taps bent kiek sveikatai palankesni, jei naudosite specialiai kepimui skirtą šalto spaudimo aliejų arba lydytą sviestą. Tikrai ne visiems pavyksta liautis užkandžiauti, tačiau, vėlgi, galima pradėti nuo nedidelių pokyčių ir įprastus, daug cukraus ir kitų sveikatai nepalankių medžiagų turinčius užkandžius pakeisti vaisiais, riešutais, daržovių traškučiais ar baltymų batonėliais. Teikiant pirmenybę ekologiškoms daržovėms, kruopoms ir kitiems maisto produktams organizmą aprūpinsite reikalingomis maistinėmis medžiagomis ir išvengsite sveikatai nepalankios taršos cheminiais priedais.

Jei manote, kad kasdieniame racione nepakanka įvairovės bei organizmas stokoja svarbių vitaminų, mineralų ir kitų maistinių medžiagų, verta pagalvoti ir apie tinkamų maisto papildų vartojimą. Jie, žinoma, nepakeis subalansuotos mitybos, tačiau padės palaikyti gerą savijautą, kol susiformuos geresni įpročiai.

Poilsio laikas – svarbi subalansuotos dienotvarkės dalis

Svarstant, ką galima padaryti rūpinantis savo sveikata neretai pamirštama, kad kokybiškas poilsis yra ne mažiau svarbus nei didesnis fizinis aktyvumas ar subalansuota mityba. Tikriausiai būtų nelengva rasti žmogų, kuris nesvajotų ilgiau pamiegoti. Vis tik, kelyje link jaukių patalų tenka pereiti iš ekranų, nebaigtų darbų bei buitinių rūpesčių nupintą kliūčių ruožą. Tikėtina, kad gyvenimo tempas artimiausiu metu pats savaime nesulėtės ir visada pakaks reikalų bei pramogų, kurių imamasi miego sąskaita. Kaip tik todėl apdairu jau šį vakarą būtų pasiruošti nakties poilsiui tokiu metu, kad iki žadintuvo skambučio būtų likusios bent aštuonios valandos. Nenuklysti nuo tikslo gali būti paprasčiau, jei į miegą žiūrėsite pakankamai rimtai ir vakaro rutiną planuosite taip pat tiksliai, kaip ir kitas dienos veiklas bei darbus.

Kiekvienas žmogus yra unikalus, todėl vargu ar derėtų ieškoti universalių receptų, kaip pasiekti trokštamo tikslo ir jausti puikiai kiekvieną dieną, tačiau svarbiausia atminti, kad net ir nedideli pokyčiai yra kur kas geriau nei jokių permainų.

PR