Kaip papildyti organizme esančio vitamino D atsargas?

Kaip papildyti organizme esančio vitamino D atsargas?

Statistika rodo, kad net 89 procentams lietuvių žiemą trūksta vitamino D. Šis vitaminas kraujyje išlieka 3-4 savaites, todėl jau spalio antroje pusėje naudinga pasitikrinti, ar jums netrūksta šio gyvybiškai svarbaus vitamino.

Atliktas tyrimas padės įsitikinti, ar  vitamino D atsargos yra pakankamos, o tuomet, jei bus diagnozuojamos jo trūkumas, reikės vartoti specialius maisto papildus.

Šiek tiek apie vitaminą D

Vitaminą D sudaro du skirtingi vitaminai – vitaminas D2 ir vitaminas D3. Abu šiuos vitaminus organizmas gali pasisavinti ir augalinės ir gyvulinės kilmės produktų. Kai vitaminai D2 ir D3 patenka į organizmą, už jų sintezę yra atsakingi inkstai ir kepenys. Vitamino D3 trūkumas yra pastebimas labiau nei vitamino D2, be to, pastarasis vitaminas organizme išlieka ilgiau. Įdomu tai, kad vitaminas D3 yra atrastas ne taip ir seniai – 1930 metais.

Kokia yra rekomenduojama vitamino D paros dozė?

Suaugusiems žmonėms per dieną rekomenduojama suvartoti 10 ug vitamino D, 0-12 mėnesių vaikams – 15 ug, o 70 metų+ žmonėms – 20 ug.  Didesnis vitamino D kiekis taip pat gali būti rekomenduojamas ir sportuojantiems ar tam tikromis ligomis sergantiems žmonėms.

Vitamino D svarba

Žmogaus organizme vitaminas D atlieka ypatingai svarbų vaidmenį. Jis yra atsakingas už kalcio ir fosforo pasisavinimą, šis vitaminas palaiko normalią kaulų būklę, užtikrina raumenų vystymąsi, stiprina imunitetą, padeda išvengti širdies ir kraujagyslių ligų, stiprina nervinę sistemą, mažina vėžio riziką, ir t.t.

Kokie simptomai išduoda apie vitamino D trūkumą?

Vitamino D trūkumas gali pasireikšti įvairiais sveikatos sutrikimais. Deja, jei nežinome, kad organizmui stinga šio vitamino, galime tiesiog slopinti simptomus, ir nepašalinti juos sukėlusios priežasties. Apie vitamino D trūkumą gali išduoti dažnas sergamumas, nuovargio jausmas, nervingumas ir prasta nuotaika, ilgai negyjančios žaizdos, plaukų slinkimas, raumenų skausmas.

Ar šio vitamino galima perdozuoti?

Nors dažniausiai kalbama apie vitamino D trūkumą, tačiau nereikėtų pamiršti, kad vitamino D perdozavimas taip pat yra labai pavojingas. Tikimybė, kad perdozuosite šio vitamino, padidėja tada, jei neatliekate tyrimų, ir nuolatos vartojate vitamino D papildus. Jei pagrindiniai vitamino D šaltiniai bus saulė ir maistas, kuriame yra šio vitamino, jaudintis dėl šio vitamino pertekliaus tikrai nereikėtų. Įdomu tai, kad vitamino D perteklius kartais sukelia panašius simptomus, kaip ir jo trūkumus, todėl būtina stebėti savijautą, o prireikus kreiptis į gydytoją.

Kokiuose maisto produktuose vitamino D yra daugiausia?

Su maistu galime gauti maždaug 10 – 15 % reikalingos vitamino D paros normos. Daugiausia vitamino D yra riebioje žuvyje – lašišoje, silkėje, skumbrėje, tune, sardinėse. Taip pat vitamino D yra ir kiaušinio trynyje, svieste, sūryje. Naudinga žinoti, kad labai didelis vitamino D kiekis aptinkamas menkių kepenyse. Gyvulinės kilmės produktuose aptinkamas vitaminas D3, o augalinės kilmės produktuose (alyvuogių ar saulėgrąžų aliejuje, grybuose, avižose, tamsiai žalios spalvos daržovėse) yra vitamino D2. Visų šių produktų gana dažnai galima įsigyti tikrai palankiomis kainomis: Iki akcijos jums visada padės sutaupyti.

PR

Atsakyti

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus rodomas.