Glutaminas – ne tik sportininkams, bet ir turintiems problemų su miegu

Glutaminas – ne tik sportininkams, bet ir turintiems problemų su miegu

Viena universaliausių ir daugiafunkcinių amino rūgščių yra glutaminas. Tačiau dažnai tinkamai neįvertinama – vis daugiau įrodymų patvirtina tezę, kad glutaminas yra sąlyginai nepakeičiama amino rūgštis suaugusiems.

Tai reiškia, kad nors organizmas pats gamina glutaminą, tam tikromis aplinkybėmis šio ingrediento poreikis išauga ir būtina organizmą aprūpinti šia amino rūgštimi.

Kaip teisingai vartoti glutaminą, kad būtų padidintas jo teigiamas poveikis?

Šią amino rūgštį rekomenduojama vartoti:

  • ryte,
  • prieš ir po treniruotės,

Glutamino vartojimas kiekvienu iš šių laikotarpių turės visiškai skirtingą poveikį organizmui.

Glutamino vartojimas ryte padės jūsų žarnyno veiklai. Ši amino rūgštis palaiko naujų žarnyno ląstelių susidarymą. Būtent žarnyną imunologai laiko mūsų imuniteto širdimi. Glutaminas prisideda prie limfocitų, atsakingų už kovą su virusais ir bakterijomis, susidarymo. Svarbiausia žarnyno funkcija – maisto įsisavinimas, kurio dėka tiekiami visi reikalingi vitaminai ir mineralai.

Kitas rekomenduojamas laikas vartoti glutaminą yra treniruotės metu. Paprastai jis naudojamas prieš ir po treniruotės. Šiuo atveju išnaudojamas didžiulis glutamino potencialas raumenų audinio regeneracijoje. Glutaminas yra pagrindinė amino rūgštis, kuri formuoja skeleto raumenis. Tinkama amino rūgščių dozė leidžia atkurti pažeistas raumenų skaidulas ir sustabdyti katabolizmą, t. y. audinių irimą. Dėl šios priežasties besitreniruojantys žmonės greičiau atsigauna ir nejaučia didelio raumenų skausmo. Glutaminas taip pat turi įtakos organizmo valymuisi nuo toksinio amoniako, kuris susidaro transformuojant baltymus.

Paskutinę glutamino porciją reikia išgerti vakare. Tai leidžia greičiau atsipalaiduoti ir pagerinti miego kokybę. Ypač rekomenduojama žmonėms, kovojantiems su nemiga. Glutaminas padeda sumažinti streso hormono – kortizolio – lygį. Tai mažina bendrą psichinę įtampą ir gerina savijautą. Per didelis kortizolio kiekis gali sukelti katabolinių reakcijų padidėjimą, normalaus kūno svorio palaikymo problemas, vandens susilaikymą kūne ir natūralaus cirkadinio paros ritmo sutrikimus.

Glutaminas, nors ir yra mūsų organizme gaminama amino rūgštis, kaip papildas gali būti vertingas mūsų profilaktikos elementas. Išmatuojamą jo vartojimo naudą gali pajusti ne tik aktyvūs, bet ir už sveikatą bei imunitetą ,,kovojantys” žmonės. Jei dvejojate jo naudingumu, visada galite pasikonsultuoti tu jūsų sveikatą prižiūrinčiu medicinos darbuotoju.

PR

Atsakyti

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus rodomas.