SEO optimizavimas

SEO optimizavimas

Internetinė svetainė turėtų patikti ne tik vartotojams arba Jums, bet ir paieškos sistemoms. Tuomet tinklapis pagerins padėtį paieškos rezultatuose ir padidins jo sėkmės tikimybę.

SEO (angl. Search Engine Optimization) optimizavimas tai veiksmų seka, kuria siekiama pagerinti svetainę ir jos „svorį“ paieškos sistemose. Pabandykime išnagrinėti, kas tai yra ir kodėl to reikia. Pažvelkime į pagrindinius SEO optimizavimo tipus ir kaip jį atlinkti.

Kas yra svetainės SEO optimizavimas?

Pakalbėkime apie tai, kas yra svetainės SEO optimizavimas. Tiesą sakant, šios sąvokos aiškinimas yra gana paprastas. Svetainės optimizacija – tai veiksmų rinkinys, skirtas tinklapiui tobulinti pagal paieškos sistemų reikalavimus. To dėka resursas patiks ne tik vartotojams, bet ir paieškos robotams.

Yra du optimizavimo tipai: išorinis ir vidinis. Kiekvieną iš šių modelių aptarsime atskirai. Bet apskritai tai yra optimizavimas paieškos sistemoms arba SEO, kaip sako specialistai. Optimizavimas yra sudėtingas ir ne itin greitas procesas. Savarankiškai optimizuoti svetainę nebus lengva nes čia, kaip ir bet kuriame darbe, reikalinga patirtis, atitinkamas pasiruošimas ir įgūdžiai. Todėl daugeliu atvejų geriau kreiptis į patyrusius SEO specialistus.

SEO optimizavimas visada atliekamas tiek išorėje, tiek tinklapio viduje. Galų gale, jei iškelsite svetainę į geras pozicijas paieškoje gausite tik srautą, bet ne konversiją. O kokia prasmė iš „tuščių“ apsilankymų, kurie netrunka nei 10 sekundžių, grubiai tariant, yra nesėkmės. Priešingai, jei tik „tiuninguosite“ svetainę, neužsiimdami reklama paieškos sistemose, tada, nepaisant visų svetainės patogumų, apsilankymų bus labai mažai. Ko negalima pasakyti apie tikslinius klientus, kurie atliks pageidaujamą veiksmą, pavyzdžiui, užsisakyti skambutį.

Kaip patiems atlikti svetainės SEO optimizavimą?

Apskritai sakyti, kad patiems atlikti SEO optimizavimą sunku, reiškia nieko nepasakyti. Tai tarsi pirmą kartą iškepti pyragą nežinant pagrindinių dalykų. Nekvalifikuotas asmuo, neseniai įsigijęs svetainę, tiesiog negalės to tinkamai atlikti tiek viduje, tiek išorėje.

Pirmiausia būtina pasirinkti sau tinkančius raktažodžius pagal „Google“ pateikiamą statistiką ir tik po to jiems pritaikyti projektą.

Turite suprasti, kad prieš optimizuodami svetainės turinį turite atidžiai ją išanalizuoti ir išsiaiškinti pagrindines klaidas, kurios nepatinka paieškos sistemoms. Pavyzdžiui, raktažodžių neatitinkantys puslapiai arba neunikalus turinys, prasta paveikslėlių kokybė ir pan. Beje, ilgas laukimas, kol svetainė atsakys į vartotojo užklausą, taip pat laikomas minusu ir turi būti ištaisytas.

Atlikę analizę, pirmiausia turėsite atlikti išsamų atitikimo pasirinktiems raktažodžiams koregavimą. Jei šaltinyje yra daugiau panašios tematikos nuorodų, jos turėtų vesti į bandomą paieškoje iškelti puslapį. Be to, derėtų žinoti, kas yra turinys ir kaip tinkamai juo užpildyti puslapius. Svetainė turi būti suprantama ir per pirmąsias sekundes atsakyti vartotojui į pagrindinius klausimus: kas parduodama, kaip užsisakyti ir kokios pristatymo sąlygos.

Žinoma, jei į svetainę atėjo informacijos ieškantis vartotojas, kuriam reikia gauti atsakymą į konkretų klausimą, čia viskas priklauso nuo pateikiamos informacijos kokybės. Pavyzdžiui, svetainėje yra tinklaraštis, o vartotoją domina tema, kaip atidaryti kvepalų parduotuvę internete, ir jis nori perskaityti atitinkamą atsakymą.

Tačiau paspaudęs nuorodą pamato puslapį, kuriame siūloma įsigyti prabangių kvepalų parduotuvės franšizę. Natūralu, kad jis paliks svetainę su ne pačiu geriausiu įspūdžiu apie portalą. Paieškos sistemos matys daug atmetimų ir, žinoma, atliks savo analizę. Todėl, jei vis dėlto įsipareigojate savarankiškai atlikti SEO optimizavimą, turite tai daryti reguliariai ir koreguoti aptiktus trūkumus.

Be to, dažnai būtinas klaidų taisymas susijęs su puslapių kodu. Svetainė gali pastebimai „nukristi“ paieškos rezultatų puslapiuose, jei nebus ištaisytos net pagrindinės ir iš pirmo žvilgsnio paprastos kodo klaidos. Todėl, kaip jau minėjome, savarankiškai atlikti optimizavimą paieškos sistemoms yra sudėtinga, ypač neturint programavimo įgūdžių. Pastaruoju atveju teks paieškoti programuotojo.

Ne mažiau svarbus etapas, kuris atliekamas kartu su vidiniu SEO ir po jo, yra išorinių svetainės faktorių gerinimas. Tai sudaro išorinių nuorodų (angl. backlink) kiekio į tinklapį didinimas. Populiariausias būdas tai padaryti yra, naudojant tam skirtus įrankius (Ahrefs, Semrush, SerpStat ir pan.), surasti į „Google“ aukštai vertinamas konkurentų svetaines vedančias nuorodas ir pačiam tokių įsigyti. Kai kurias atvejais tai gali suveikti, tačiau tiksliai pakartoti konkurentų bus neįmanoma, nes jie tai padarė anksčiau. Taip yra dėl to, kad „Google“ nuolat atnaujina savo algoritmus ir bando kovoti su bandymais manipuliuoti paieškos rezultatais. Išoriniame SEO svarbu viskas: nuorodų tekstai („ankorai“), publikavimo dinamika, reguliarumas, iš kokios tematikos ir kokybės svetainių jos veda ir t.t.

Visa tai ir dar daugiau privalo žinoti kiekvienas save gerbiantis SEO specialistas. Tokie turi prieigą prie daugelio svetainės duomenų ir gali padaryti teisingas išvadas net sudėtingais atvejais. Rekomenduojame iš karto kreiptis į juos, jei nesate įsitikinę savo žiniomis SEO srityje, nes nesėkmingo optimizavimo atveju svetainės pozicijų atstatymas visuomet yra sudėtingesnis ir lėtesnis procesas nei darbas „nuo nulio“.

PR

Naujienos iš interneto