Prasmingos ir inovatyvios praktikos švietime su Erasmus+

Prasmingos ir inovatyvios praktikos švietime su Erasmus+

Snieguolė Imbrasienė, anglų kalbos mokytoja metodininkė

Vilniaus Abraomo Kulviečio klasikinės gimnazijos mokytojai vykdė „Erasmus+“ projektą „Kalbų mokymas(is) ir technologijų taikymas skaitmeniniame pasaulyje, įtraukusis gydymas“, kurio tikslas – tobulinti mokytojų profesines kompetencijas taikyti įgytus inovatyvius mokymo metodus ir įrankius įtraukiojo ugdymo procese, tobulinti dėstymo metodiką.

Mokytojai dalyvavo „Europass Teacher Academy“ organizuotuose kursuose „ICT Tools for a Creative and Collaborative Classroom“ ir „The Digital Teacher: A 21st-Century Introduction to Digital Education“. Kursai skirti mokytojams, norintiems susipažinti su interneto programomis ir aplinkomis, skatinančiomis bendradarbiavimą ir kūrybingumą. Kursų dalyviai įgijo praktinės patirties, kaip kurti mokymo turinį naudojant šiuos įrankius. Ypač daug dėmesio buvo skiriama programoms, kurios skatina įtrauktį – suteikia galimybę skirtingų mokymosi poreikių ir gebėjimų mokiniams visapusiškai dalyvauti mokymosi procese. Nauji įgūdžiai padeda mokytojams pamokas daryti patrauklesnes: mokiniai skatinami įsitraukti į įdomius bendradarbiavimo projektus ar kūrybinę veiklą internete. Pvz., „eTwinning“ projekte „Let‘s Meet in Europe“ mokiniai veiklose naudoja įvairius informacinių technologijų (IT) įrankius. Pasiteisino eksperimentinė veikla – komandinis turas po miestą atlikti paskirtas užduotis naudojant IT įrankį „Goosechase“. Per pamoką, vykusią už gimnazijos ribų, miesto centre ir senamiestyje, mokiniai grupėmis kūrybiškai atliko 20 žaismingų užduočių naudodamiesi „Goosechase“ programėle, įgijo žinių apie gimtojo miesto istoriją, architektūrą, kultūrą; bendraudami tarpusavyje, su miesto gyventojais bei svečiais gerino bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius; originaliai pateikė savo sukurtus audiovizualinius tekstus.

Po šių kursų mokytojai geba geriau pažinti kiekvieną IT priemonę, žino, kaip jas panaudoti, integruoti į savo pamokas. Jie naudoja žaidimų ir testų kūrimo įrankius („Bamboozle“, „Blooket“, „Quizlet“, „Quizziz“), prezentacijų įrankius („Mentimeter“, „Flipgrid“, „Canva“), dirbtinio intelekto įrankius („Chat GPT“, „Microsoft Bing“, „Google Bard“, „Curipod“) pamokų turiniui kurti.

Dalijimasis įgyta patirtimi su kolegomis skatina juos taikyti įvairias žaidimų, testų ir prezentacijų kūrimo priemones įvairių gebėjimų ir poreikių turintiems mokiniams ugdyti. Pasitelkdami IT įrankius mokytojai geba kurti ir valdyti mokymo(si) turinį, skatinti mokinių kūrybingumą ir motyvaciją, kurti bendradarbiavimu grįstą aplinką. IT įrankių naudojimas skatina tvarumą: atsisakoma popieriaus, efektyviau naudojami kiti mokyklos materialiniai ištekliai.

Dėl skaitmeninės švietimo transformacijos mokytojai turi pritaikyti savo pamokas prie naujos normos. Tai lemia ir poreikį taikyti naujus darbo metodus: internetinio mokymo planavimą ir pristatymą, skaitmeninio turinio ir veiklos pristatymą pamokose, skaitmeninės medžiagos kūrimą. Taigi, mūsų mokytojai žengia žingsnį į priekį skaitmeninio ugdymo srityje, vis labiau įtraukdami savo mokinius į patrauklesnę interaktyvią skaitmeninę veiklą.

Viešėdami Italijoje aplankėme Sienos miestą, kurio universitete teisės daktaro laipsnį įgijo Abraomas Kulvietis.

Naujienos iš interneto