Miko Petrausko opera „Birutė“ skambėjo istorinėje vietoje – Trakų pilyje

Miko Petrausko opera „Birutė“ skambėjo istorinėje vietoje – Trakų pilyje

Audronė Stepankevičiūtė, projekto „Miko Petrausko „Birutė“ mano scenoje“ vadovė, www.voruta.lt

Trečiuoju premjeriniu Miko Petrausko operos „Birutė“ pristatymu gruodžio 17 d. Trakų Salos pilies Didžiojoje menėje Vievio kultūros centras baigė projektą, skirtą paminėti šio iškilaus lietuvių kompozitoriaus 150-ąsias gimimo metines.

„Istorinėje vietoje – ypatingas mūsų nacionalinės muzikos veikalas, pagrįstas svarbiais, legendomis apipintais Lietuvos istorijos įvykiais“ – taip baigiamąjį projekto „Miko Petrausko „Birutė“ mano scenoje“ spektaklį Trakų pilyje pristatė operos režisierius Nerijus Petrokas.

Patriotiškumu persunktą operą, pirmą kartą pasaulį išvydusią 1906 m., šiemet kartu statė profesionalai ir mėgėjai. Keletą mėnesių trukusių vokalo edukacinių užsiėmimų vedėjas bei operos dirigentas – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (LMTA) profesorius Dainius Puišys. Edukacinių užsiėmimų, repeticijų bei premjerų koncertmeisteris – Aleksandras Vizbaras. Pagrindinius vaidmenis atliko LMTA studentai Vita Merkelytė (Birutė), Liudikas Suvorovas (Kęstutis), Vygantas Bemovas ir Deividas Bartkus (Birutės broliai), absolventai Alfredas Miniotas (Senasis Vaidila), Dainius Viešūnas (Sundšteinas). Į vieną gretą su profesionalais stojo Vievio kultūros centro kamerinis choras „Con moto“ ir ansamblis, atlikę Palangos gyventojų, Vaidilučių ir kt. scenas, „Vievio teatro“ aktoriai Vytautas Mikalauskas (Palangos tėvūnas), Antanas Anskaitis (Lizdeika), Eligijus Ramanauskas (Krivis), Andrius Šimkus, Albinas Puidokas, Adomas Klevickas (karžygiai), Nojus Apanavičius (Berniukas), Jūratė Mikalauskienė, Rūta Alaburdienė ir Sandra Andriuškevičiūtė (Vaidilutės) bei choreografės Rimutės Blikertienės vadovaujami Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos bei Aukštadvario „Aukštavos“ šokėjai, atlikę operos choreografinius intarpus.

Iki premjeros vedė ilgas edukacijų, repeticijų kelias. Vievio bendruomenės nariai, konsultuojami Vilniaus kolegijos Mados dizaino katedros pedagogų, dalyvavo siuvant scenos kostiumus, gamino dekoracijas, atliko ūkinius ir techninius scenos aptarnavimo darbus, maketavo programėles ir kt. Drauge su režisieriumi ypatingą projekcinę scenografiją kūrė šios srities meistras ir edukacinių scenos apšvietimo užsiėmimų projekte vedėjas Aurelijus Pikūnas. Vyko Miko Petrausko kūrybą pristatantys susitikimai-koncertai bendruomenėje, projekto dalyvių edukacinės išvykos į M.K.Čiurlionio menų mokyklą, Vilniaus kolegiją, LMTA, LNOBT…

Ne vienas projekto dalyvis po premjerinių spektaklių prisipažino jautęs ypatingą jaudulį atliekant daugelį operos scenų – toks stiprios energijos pripildytas operos tautinės ir patriotinės idėjos užtaisas. Tai, be abejo, jautė ir publika. Štai maža ištrauka iš žinutės Facebooke: „Koks jaudinantis grožis, net ašaros byrėjo!.. Štai kuo reikia didžiuotis ir vaikams rodyti kelti tautinei dvasiai…“ (Eglė).

Kūrybinė grupė po operos „Birutė“ pristatymo Trakų Pilyje

Projekto „Miko Petrausko „Birutė“ mano scenoje“, finansuojamo Lietuvos kultūros tarybos ir Elektrėnų savivaldybės bei remiamo UAB „Vievio paukščiai“, organizatoriai džiaugiasi ir didžiuojasi bendradarbiavimu su projekto partneriams: Lietuvos muzikos ir teatro akademijos muzikos fakulteto dainavimo katedra, Vilniaus kolegijos Mados dizaino katedra, Trakų istorijos muziejumi, Trakų Vytauto Didžiojo gimnazija ir Trakų kultūros ir meno centru, Kauno Juozo Gruodžio konservatorija, Vievio gimnazija, Vievio bendruomenėmis ir aktyviais vieviečiais.

Sutikdami Naujuosius 2024-uosius linkime visiems semtis džiaugsmo kūryboje, rasti prasmę bendroje veikloje, atrasti dar nepažintus savo talentus. Kurkime kartu!

Edmundo Šimaičio nuotraukose – scenos iš operos „Birutė“ Trakų Salos pilies Didžiojoje menėje

Naujienos iš interneto