Tapybos darbų paroda „Spalva ir šviesa“

Tapybos darbų paroda „Spalva ir šviesa“

Prof. dr. Remigijus Venckus, parodos autorius

Iš tapybos parodų ciklo Laisvė ir atsitiktinumas

Parodos kuratorius: prof. dr. Rimantas Plungė

Šv. Liucijos diena, siejama su šviesos sugrįžimo laukimu, tampa simboliniu kontekstu prof. dr. Remigijaus Venckaus tapybos parodai „Spalva ir šviesa“. Medijų meno kūrėjas, žinomas dėl eksperimentinės fotografijos, videomeno, kompiuterinės grafikos ir tarpdisciplininių praktikų, tapybą traktuoja kaip erdvę eksperimentui ir montažui. Jo drobėse susilieja spalvų redagavimo principai, sluoksniuotas potėpis, grafinės linijos ir improvizacija.

Ryškūs paveikslų kontrastai, ekspresyvi dinamika ir drąsus spalvinių laukų žaismas žiūrovą įtraukia tarsi į orientyrus tamsos ir atsitiktinumo lauke. Šviesa Remigijaus Venckaus kūryboje tampa metafora laisvei, naujam žvilgsniui ir viltingai ateičiai. Tapyba čia byloja ne tik kaip kritinė refleksija, bet ir kaip kvietimas mėgautis reginiu – laisvės, improvizacijos ir vidinės patirties jėga.

Menininko drobėse nėra išankstinio siužeto: jas valdo eksperimentas, intensyvus koloritas ir neapibrėžto laiko bei erdvės pojūtis. Paveikslų naratyvas išsiplečia už drobės ribų, o ekspresyvi (anti)sistema verčia vaizdą skaityti tarsi tekstą, rašomą potėpiu ir spalva. Dideli, lygiai tapyti spalvų masyvai čia dialoguoja su smulkiomis grafinėmis detalėmis, sukuriančiomis įtampos ir malonumo mechanizmą. Šviesa paveiksluose tampa tiek koloristiniu, tiek konceptualiu reiškiniu, nuolat balansuoja tarp dviejų stovyklų – ryškių spalvinių laukų ir šešėliuotų, grafiškų plokštumų.

Parodos kuratorius prof. dr. Rimantas Plungė pabrėžia, kad Remigijaus Venckaus tapyba veikia kaip savotiški emociniai žemėlapiai, primenantys urbanistinių struktūrų interpretacijas. Šiuose kūriniuose jungiasi lakoniška spalvinių laukų dermė, grafinių elementų intriga ir kvietimas stebėtojui pačiam konstruoti pradinį motyvą. Pastaruoju metu menininko kūryboje atsiranda ir gamtos plastikos įkvėptų formų, netikėtų struktūrų, kartais – net secesijos estetiką primenančių užuominų. Tapyboje ryškėja ir grafinės raiškos svarba, kuri išplečia tradicinio tapybos suvokimo ribas ir provokuoja apmąstyti meno bei technologijų santykį šiandien.

Remigijus Venckus kuria drąsiai, atvirai ir jautriai reaguodamas į besikeičiančią kultūrinę ir socialinę aplinką. Asmeninės patirtys, transformacijos, laiko ir atminties refleksijos jo drobėse įgauna naujus pavidalus. Paroda įtraukia į intensyvų vizualinių patirčių lauką – intelektualų, estetišką ir netikėtą.

Prof. dr. Remigijus Venckus – medijų menininkas ir meno kritikas, kuriantis eksperimentinę fotografiją, kompiuterinę grafiką, akrilinę tapybą ir koliažą. Jo kūrybos temos – atmintis, laikas, asmeninė patirtis, kūnas ir seksualumas. Per daugiau kaip 20 metų jis surengė 10 parodų užsienyje ir 90 Lietuvoje, dalyvavo 49 tarptautiniuose ir 41 vietiniuose meno renginiuose. Darbai saugomi kolekcijose Lietuvoje, Latvijoje, Lenkijoje ir Vokietijoje. Autorius yra paskelbęs 465 straipsnius ir kuravęs 39 meno renginius.

 

Autoriaus žodis

„Ši paroda tęsia 2024 m. pradėtą ciklą Laisvė ir atsitiktinumas, kurio centre – vilties, šviesios ateities ir laisvės troškimo diskursas. Šiandien, ypač matant Ukrainos kovą, laisvė tampa trapia vertybe. Jei norėtumėte išreikšti palaikymą, kviečiu gėlių neatnešti, o aukoti „Blue/Yellow“ organizacijai trumpaisiais numeriais 1482 (5 €) ir 1499 (10 €).“
— prof. dr. Remigijus Venckus

 

Informacija lankytojams
Visi kūriniai parduodami: shop.venckus.eu
Dėl įsigijimo: remigijus.venckus@vgtu.lt

Atsakyti

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus rodomas.

Naujienos iš interneto