Kodėl nepatariama naudoti žieminių padangų vasarą?

Kodėl nepatariama naudoti žieminių padangų vasarą?

Žieminės padangos skirtos užtikrinti maksimaliam sukibimui su sniegu ir ledu, tačiau temperatūrai pradėjus kilti, svarbu pasirūpinti atitinkamomis padangomis.

Lietuvoje vairuotojai kartais su žieminėmis padangomis važinėja ir žiemą, ir vasarą, arba žiemos sezonui nebetinkančias padangas pasilieka vasaros sezonui, kadangi vasarinių padangų minimalus leistinas protektoriaus gylis yra mažesnis. Tačiau žieminių padangų naudojimas vasaros metu yra pavojingas ir neekonomiškas.

Kitoks gumos mišinys

Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl neturėtumėte naudoti žieminių padangų vasarą, yra ta, kad jos pagamintos iš minkštesnio gumos mišinio nei vasarinės padangos. Specialus žieminių padangų mišinys išlieka elastingas žemoje temperatūroje, o tai yra būtina norint užtikrinti gerą sukibimą ant ledo bei sniego. Tačiau aukštesnėje temperatūroje toks mišinys  žymiai labiau įkaista, dėvisi ir netgi gali deformuotis, gerokai pakenkiant sukibimui bei ilgaamžiškumui.

Netinkamas protektoriaus dizainas

Protektoriaus dizainas turi didelę įtaką sukibimui ir valdymui, o žieminės padangos įprastai turi grubų protektoriaus raštą, kuris skirtas „kabinimuisi“ į sniegą ir sukibimui su ledu bei suplūktu sniegu. Žieminių padangų protektorius nėra pakankamai efektyvus ant sausos ar šlapios kelio dangos – gali būti patiriamas prastas sukibimas, greitesnis dėvėjimasis bei didesnis triukšmas.

Tuo tarpu, vasarinių padangų protektoriaus dizaine galima pastebėti daugiau plačių, išilginių griovelių bei didesnius vientisus plotus. Šios ypatybės padeda greičiau pašalinti vandenį ir užtikrinti geresnį sukibimą su šlapia kelio danga.

Kas gali nutikti naudojant žiemines padangas vasarą?

Žieminių padangų naudojimas visus metus gali atrodyti patogus, tačiau tai yra rizikinga dėl įvairių priežasčių.

Pirmiausiai, aukštoje temperatūroje padanga gali netikėtai prarasti sukibimą, ypatingai važiuojant įkaitusiu asfaltu. Kadangi žieminės padangos pagamintos iš minkštesnio gumos mišinio, aukštoje temperatūroje jis gali pasidaryti per daug elastingas ir pakenkti sukibimui. Tai reiškia, kad stabdymo kelias yra ilgesnis, o posūkius galima įveikti tik mažesniu greičiu.

Naudodami žiemines padangas vasarą sudeginsite daugiau kuro. Žieminių padangų pasipriešinimas riedėjimui esant įkaitusiai kelio dangai yra didesnis nei vasarinių, o tai reiškia, kad greičio palaikymui bei įsibėgėjimui reikia daugiau galios. Vadinasi, kad bandant tokiu būdu sutaupyti gali tekti daugiau išleisti degalams. Gerokai labiau apsimoka įsigyti vasarines padangas, kurios yra optimizuotos šiltiems orams, užtikrins mažesnes kuro sąnaudas, o pačių padangų kaina nėra didelė – pavyzdžiui, vasarinės padangos 245/45 R18 prasideda nuo 60-70 eurų.

Žieminės padangos vasarą dėvisi itin greitai. Grubus padangų protektorius puikiai atlieka savo darbą ant ledo ir sniego, bet labai suminkštėja aukštoje temperatūroje ir sparčiai dėvisi. Dėl greito dėvėjimosi padangas gali tekti keisti gerokai anksčiau nei manote ir, negana to, labiau teršiama aplinka.

Taigi, naudodami žiemines padangas vasarą paspartinate padangų dėvėjimąsi, padidinate degalų sąnaudas, labiau teršiate gamtą ir gerokai padidinate nelaimingų atsitikimų riziką. Norėdami užtikrinti saugias vairavimo sąlygas ir pailginti padangų tarnavimo laiką, naudokite atitinkamam sezonui skirtas padangas. Sužinoti daugiau informacijos apie naujas vasarines padangas ir jų kainas galite adresu https://melga.lt/3-padangos/vasarines-padangos.

Ar Lietuvoje leidžiama eksploatuoti žiemines padangas vasarą?

Lietuvoje žiemines padangas leidžiama eksploatuoti visus metus tol, kol jos atitinka minimalius protektoriaus gylio reikalavimus (3 mm žieminių bei 1,6 mm vasarinių padangų sezonams). Išimtis taikoma dygliuotoms padangoms – jas eksploatuoti draudžiama nuo balandžio 10 d. iki spalio 31 d.

Tačiau vasarinių padangų žiemą naudoti negalima – Lietuvoje padangas leidžiama naudoti žiemą kai jos turi „M+S“ žymėjimą, tačiau ir čia reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad padangos, kurios išties užtikrina gerą sukibimą žiemos sąlygomis turi turėti specialų ledkalnio su trimis viršūnėmis ir snaige viduryje ženklinimą.

PR

Naujienos iš interneto