Kelionių po Lietuvą bumas: kokie regionai mūsų šalyje populiariausi?

Kelionių po Lietuvą bumas: kokie regionai mūsų šalyje populiariausi?

Pasibaigus griežtiems COVID-19 apribojimams dauguma lietuvių pradėjo aktyviai keliauti norėdami pailsėti, patirti naujų įspūdžių ar pasilinksminti. Apie išaugusį keliautojų srautą byloja Lietuvos oro uostų duomenys: šių metų liepos mėnesio skaičiai beveik pasiekė iki pandemijos fiksuotus rezultatus – iš viso aptarnauta 577 tūkst. keleivių. Iniciatyvos „Surink Lietuvą“ autorė Lina Baublienė teigia, jog lietuviai vis dažniau keliauja ne tik į užsienį, bet ir po Lietuvą.

„Per pastaruosius metus galima pastebėti spartų augimą ir susidomėjimą kelionėmis po šalį: mažesnėse savivaldybėse duris atveria turizmo centrai, atnaujinamos lankytinos vietos ir istoriniai objektai, ilgėja vietinių muziejų ir restoranų darbo laikai. Lietuviai vis dažniau ieško, ką įdomaus pamatyti savo šalyje, o vėliau įspūdžiais dalijasi su kitais, taip įkvėpdami čia keliauti ir aplinkinius,“ – tvirtina L. Baublienė.

Moters įgyvendinamas projektas „Surink Lietuvą“ skatina žmonės keliauti po Lietuvą ir kaip tokių kelionių įrodymą ar prisiminimą rinkti savivaldybių magnetus, kurie susidėlioja į šalies žemėlapio formą, įsigyti stalo žaidimus ar jau sudarytus maršrutus po mūsų šalį. Projekto sumanytoja, vertindama sparčiai kylančią verslo produktų paklausą ir miestų turizmo infrastruktūrų plėtrą, pastebi augančio vietinio turizmo tendencijas.

Pasak Linos, dažniausiai po Lietuvą keliauja jaunos šeimos, o rečiausiai – jaunimas, kuris dažniau renkasi keliones į užsienį, tačiau tokią tendenciją ji vertina teigiamai.

„Tai, jog jauni žmonės nori pažinti pasaulį ir pamatyti kitas šalis, yra šaunu ir sveikintina. Pripažinkime, jog dažnai savo šalies kultūrą ir grožį pradedame vertinti tada, kai kurį laiką tenka pabūti svetur. Tad tikiuosi, jog kelionės į kitas šalis uždegs norą geriau pažinti ir savąjį kraštą,“ – sako ji.

Projekto iniciatorė taip pat pažymi, jog vietinių turistų srautas ypač išauga vasarą. Saulėti orai ne tik garantuoja gerą nuotaiką, bet ir užtikrina sklandžią kelionę, mat Lietuvoje dauguma turistinių vietų ir objektų nėra pritaikyti lankyti esant prastam orui. Savivaldybėms ji rekomenduoja įrengti daugiau pastogių, lankytinose vietoje pardavinėti skėčius bei lietpalčius, siūlyti šiltą arbatą, kad turistų netrūktų ir kitais metų laikais.

Visuomenėje vis dar populiari nuomonė, jog turistų sulaukia tik didžiausi šalies miestai. Lina šiam teiginiui drąsiai prieštarauja: „Klystate, jei manote, jog įdomių vietų keliautojai atranda tik Vilniuje ar Kaune. Šiuo metu ryškų turistų skaičiaus augimą pastebi Raseiniai, Molėtai ir Šiauliai. Jų sėkmės paslaptis – tiksli ir tinkama renginių ir lankytinų vietų komunikacija. Kiekvienas Lietuvos miestas gali pasiūlyti, kaip įdomiai praleisti laiką, tačiau potencialūs turistai dažnai apie tai taip ir nesužino. Todėl savivaldybėms yra labai svarbu tinkamai išplatinti žinią ir pristatyti savo miesto naujienas, o turistams ieškoti ir domėtis vykstančiais renginiais, parodomis ir koncertais.“

Projektas „Surink Lietuvą“ su trenksmu startavo dar 2018 metais: pirmasis tūkstantis Lietuvos dėlionių, iš viso 60 tūkstančių magnetų, buvo išpirktas vos per kelias dienas. Jis sėkmingai plečiasi ir toliau – dabar magnetus galima įsigyti ir el. parduotuvėje, savo buvimo vietą pasižymint naudojantis GPS. Neseniai pasirodė apžvalgos bokštų kelionių rinkinys, planuojama veiklos plėtra ir į kitas Baltijos šalis.

„Surink Lietuvą“ projekto autorė Lina Baublienė su komanda žmones kviečia keliauti po šalį ir rinkti Lietuvos magnetų žemėlapį. Tokiu būdu ji skatina ne tik turistų, bet ir gyventojų ar investuotojų pritraukimą bei vietinio turizmo plėtrą. Tokie verslai, prisidedantys prie visuomenės pokyčių, vadinami socialiniais, jų kūrėjai paprastai kuria vertę ne tik sau, bet ir savo aplinkai – bendruomenėms, tam tikroms visuomenės grupėms.

Linos atstovaujamas socialinis verslas „Surink Lietuvą“ yra vienas iš 9 „Luminor“ banko ir nevyriausybinės organizacijos „Geri norai LT“ organizuojamo projekto „Poveikio laboratorija“ dalyvių. Jo metu organizacijos mokosi valdyti ir stiprinti savo verslo socialinį poveikį. Šešis mėnesius trunkantis projektas – gera galimybė įmonėms išmokti įvertinti, kokią naudą jų plėtojamas verslas atneša visuomenei. Vasarą projekto dalyviams rengiamos individualios mentorystės sesijos, o rudenį visą projektą vainikuos renginys, kuriame dalyviai investuotojams pristatinės savo idėjas. Jo nugalėtojui „Luminor“ bankas skirs 3000 eurų prizą, skirtą toliau plėtoti savo socialinį verslą.

Atsakyti

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus rodomas.