Vilniaus rajono savivaldybės taryba turi naują veiklos reglamentą

Autorius: Data: 2010-01-10, 07:33 Spausdinti

Vilniaus rajono savivaldybės taryba 2007 m. spalio mėn. 26 d. patvirtino savo veiklos naują reglamentą. Senasis galiojo kelerius metus, bet pasikeitusi įstatyminė bazė vertė jį papildyti. Naujasis dokumentas be jokios abejonės geriau išdėstytas, lengviau jame orientuotis, plačiau reglamentuoti posėdžio vedimo klausimai, aiškiau ir suprantamiau išsakytos nuostatos, kuriomis vadovausis taryba, jos nariai, bei posėdžio pirmininkas. Gerai aprašytos komitetų funkcijos, jų kompetencija, veiklos sritys ir kt. Teigiama tai, kad ruošiant naująjį reglamentą, buvo nagrinėjami kitų savivaldybių analogiški reglamentai ir paimta tai, kas geriausia, tinkamiausia normaliam darbui taryboje.
Pavyzdžiui, reglamentas numato, kaip ir daugelio kitų savivaldybių tarybų, galimybę turėti tarybos nario ženklus, tikėtina, kad visiems taryboje atstovaujančių partijų tarybos nariams bus sudarytos sąlygos naudotis spaudos ir eterio laiku, kuriais naudojasi savivaldybė pagal atskiras sutartis ir kt.
Vis dėlto, svarstant taryboje šį klausimą, neapsieita be diskusijų. Kiekvienas tarybos narys nagrinėja ir savaip mato pateiktas reglamento nuostatas, todėl nenuostabu, kad jis nori jas geriau išsiaiškinti, suprasti, įsigilinti ir jomis vadovautis.
Nėra sunku vadovauti tarybos posėdžiui, kai savivaldybės taryboje susiformuoja tvirta dauguma, bet žiūrint į ateitį, toks tarybos veiklos reglamentas bus labai naudingas, kad posėdžiai vyktų sklandžiai.
Žiūrint iš opozicijos pusės, gal tai mano subjektyvi nuomonė, dokumento nepablogintų, jei būtų priimtos kai kurios siūlytos pataisos. Kadangi reglamente kalbama apie visuomeninių komisijų steigimo galimybę, buvo siūloma jų veiklą formalizuoti, nustatyti veiklos, bendravimo su tarybos komitetais ir nariais principus bei nuostatas. Visuomenės aktyvumas, dalyvavimas sprendžiant opias savivaldos problemas, didelė paspirtis savivaldybės tarybai. Pavyzdžiui, Vilniaus miesto savivaldybėje prie tarybos veikia daugiau nei dešimt visuomeninių įvairios srities komisijų, jas kuruoja paskirti tarybos nariai, o pačios komisijos, dažnai savo iniciatyva, kelia bei nagrinėja aktualius gyventojams klausimus ir siūlydamos savo sprendimus, padeda tarybai.
Man regis, neblogas buvo siūlymas reglamente numatyti teisę tarybos nariui turėti iki trijų visuomeninių padėjėjų. Jiems juk nereikia mokėti, nereikia jokių patalpų, tačiau jie padėtų tarybos nariui organizuoti susitikimus su gyventojais, gauti tarybos nario prašymu tam tikrus dokumentus, padėtų ruoštis tarybos, komitetų, komisijų posėdžiams, plėtotų darbo su visuomene įgūdžius, gilintųsi į rajono reikalus. Tai būtų lyg tarybos nario ruošiamas kandidatas ateities tarybai. Neabejoju, kad mums svarbu būsimų tarybų narių pasiruošimas darbui, visos tarybos veiklos kokybė, kita vertus, tokiu būdu aktyvintume visuomenę dalyvauti savivaldos gyvenime. Deja, šie abu siūlymai nebuvo priimti. Suprantama, ir be nuostatos reglamente tarybos narys gali ugdyti pamainą, bet, turėdamas mero išduotą pažymėjimą, manau, toks padėjėjas jaustųsi labiau pasitikintis ir reikalingas.
Spėju, kad per skubą nebuvo įsigilinta, o gal pats nesugebėjau gerai išaiškinti prasmės sakinio, kuris, man regis, liko dviprasmiškas. Tekste sakoma, kad atviruose komitetų posėdžiuose gali dalyvauti… „komitetų narių kviesti bei komiteto sutikimą gavę asmenys“. Vadinasi, tarybos nario pakviestam į komiteto posėdį suinteresuotam asmeniui gali būti ir neleista dalyvauti, nes kaip gali iš anksto užsitikrinti komiteto leidimą? Kita vertus, tai lyg prieštarauja tolimesniems (pvz. 316, 344) straipsniams, kurie teigia, kad bet kas užsiregistravęs prieš posėdį sekretoriate, gali kalbėti tarybos (ne komiteto!) posėdyje, o dalyvauti gali visi norintys.
Kai taryboje daugiau nei 2/3 vienos partijos atstovų, suprantama, kad bet kokį klausimą tokia dauguma gali nuspręsti svarstyti skubos tvarka, bet kada nutraukti pasisakymus ir bus demokratiška. Netvirtinu, kad tuo buvo naudotasi, ar bus naudojamasi. Tačiau, siūlymas, kad prieš nutraukiant diskusiją, leisti pasisakyti bent vienam oponuojančiam (suprantama, jei tokių atsiranda), valdančiajai daugumai buvo nepriimtinas. Kodėl?
Demokratiškai atrodo reglamente deklaruojama tarybos nariui teisė tarybos posėdžio pabaigoje iki 3 minučių pasisakyti asmeniniu klausimu. Norint ir turint ką pasakyti laiko pakankamai. Deja, viską nubraukia papildymas, kad tai priklauso nuo posėdžio pirmininko leidimo. Tad kokia teisė?
Mano pastabos nėra esminės, o gal ir subjektyvios. Galų gale tai pataisomi dalykai. Tarybos veikla, gyvenimas, ateitis, parodys ką reikia taisyti tokios didelės apimties dokumente. Dar kartą patvirtinu, kad naujas tarybos veiklos reglamentas padės tarybai produktyviai dirbti.

Sena Voruta



Susiję straipsniai

Comments are closed.

Lankomumas


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Archyvas

Rubrikos

Sekite mus per Facebook!

RSS srautas

Vorutos RSS srautas

Svetainės medis

Svetainės struktūra