Važiuoji toliau, moki ir terši – mažiau

Autorius: Data: 2010-01-10, 07:33 Spausdinti

Šylantys pavasario orai skubins vairuotojus žiemines padangas keisti vasarinėmis. Nuo jų kokybės priklausys ir tai, kiek pinigų išleisime kurui. Pasirodo, jog padangos, priklausomai nuo to, kaip jos yra pagamintos, gali sutaupyti 10 proc. kuro!

   Rengiama nauja Europos Parlamento ir Tarybos direktyva, reglamentuojanti padangų ženklinimą, skatins naudoti taip vadinamas tausiąsias padangas, kurios užtikrins gerą riedėjimą ir sukibimą su šlapia danga, kels mažiau triukšmo ir leis efektyviau naudoti degalus.

   „Dažnas vairuotojas nežino daugelio automobilio parametrų, o taip pat ne ką išmano apie padangas – pastebi europarlamentarė Danutė Budreikaitė. – Šiuo pasiūlymu nustatoma padangų ženklinimo sistema, kurią taikant bus užtikrinta, kad būtų teikiama standartizuota informacija apie degalų naudojimo efektyvumą, sukibimą su šlapia danga ir išorinį riedėjimo triukšmą. Vartotojai ir galutiniai naudotojai galės rinktis padangas, remdamiesi informacija. Kaip numatyta pasiūlyme, nuo 2012 m. visos keleivinių automobilių, nedidelės galios ir didelės galios transporto priemonių padangos (C1, C2 ir C3 padangos), tiekiamos į rinką, turės būti pažymėtos lipduku, suprantamu visomis ES kalbomis be vertimo. Įsigijęs tokią padangą žmogus žinos, kad ji yra tausi ir padės ne tik apsaugoti aplinką nuo CO2 išmetimo ir triukšmo, bet ir leis sutaupyti pinigų transporto priemonės išlaikymui“.

   Ženklinimas bus naudingas ne tik vartotojams ir verslui. Objektyvi, patikima ir palyginama informacija apie padangų parametrus užtikrins pramonei daugiau įplaukų iš investicijų į mokslinius tyrimus ir plėtrą, stengiantis į rinką tiekti geresnės kokybės gaminius.

   Europos Komisijos duomenimis, apie 25 proc. į aplinką, į gamtą išmetamo CO2 yra iš transporto srities. Dabar keleivinių automobilių su padangomis, turinčiomis geriausias ir blogiausias eksploatacines savybes, degalų suvartojimas skiriasi 10 proc., tad pakeitus visas padangas, bendras poveikis ES lygiu būtų įspūdingas. Apskaičiuota, kad per metus galima sutaupyti 0,56–1,51 mln. t naftos ekvivalento (Mtne). Tai prilygsta 0,5–1,3 mln. keleivinių automobilių pašalinimui iš ES kelių!

   Mokesčiai – švaresnei aplinkai

   Direktyva, kuri jau greit įsigalios, numato, kad ne mažiau kaip pusė visų mokesčių, skirtų transportui, turi būti siejama su aplinkosauga. „Vienoki ar kitokie mokesčiai taikomi ne šiaip sau. Mokesčiai siejami su siekiu apsaugoti aplinką, kad gamintojai gamintų ne tokią taršias transporto priemones, o gyventojai turėtų švaresnę aplinką, kas yra labai svarbu sveikatai. Taip pat ir valstybės narės pačios dar gali nustatyti tam tikrus ekologinius mokesčius.– sako D.Budreikaitė.

   Europos Parlamente buvo aptartas ir eurovinjetės, t.y. sunkvežimių apmokestinimo klausimas. Eurovinjetės mokestis taikomas tarptautiniams greitkeliams, įtrauktiems į transeuropinius tinklus, t. y. patiems didžiausiems keliams. Siūloma, kad šis mokestis būtų taikomas ir kitiems keliams, greitkeliams, kuriais pervežama daug krovinių. „Tai – kaip ekologinis mokestis, nes didysis transportas, sunkvežimiai, gadina kelio dangą ir labiau teršia aplinką. Kuo bus ekologiškesni sunkvežimiai, mažiau naudos kuro ir išmes teršalų – tuo įkainiai jiems bus mažinami.“ – sako europarlamentarė.

   Patarimai taupantiems

   Priminsime keletą japonų siūlytų būdų, kaip taupyti kurą: stabdyti iš lėto; važiuoti kuo pastovesniu greičiu; stabdyti varikliu; naudoti oro kondicionierių tik tada, kai būtina; važiuoti iš karto – nesėdėti įjungus variklio ir neskaityti laikraščio; suplanuoti važiavimo maršrutą; jeigu stovima ilgiau nei minutę, išjungti variklį; tikrinti padangų slėgį; nevežti nereikalingų krovinių ir kt.

   Naujų pasiūlymų vairuotojams parengė ir Europos Komisija su kuro gamintojų asociacija: uždaryti langus važiuojant greitai; nesivežioti nenaudojamos stoginės bagažinės; stengtis išvengti kamščių, t.y. paplanuoti kelionės maršrutą ir laiką taip, kad važiuotume greičiau ir be reikalo nedegintume kuro. „Vis dėlto, vienas iš geriausių pasiūlymų – kartais vietoj važiavimo automobiliu, eiti pėsčiomis“, – sako europarlamentarė D. Budreikaitė.

Padangos internetu

Sena Voruta



Susiję straipsniai

Comments are closed.

Lankomumas


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Archyvas

Rubrikos

Sekite mus per Facebook!

RSS srautas

Vorutos RSS srautas

Svetainės medis

Svetainės struktūra