Pagrindinis puslapis Europa Lietuva - Baltarusija Vaikų pažintis su LDK pilimis

Vaikų pažintis su LDK pilimis

Aldona MISIŪNIENĖ, Ūsionių lituanistinės mokyklos mokytoja, Baltarusija

Pernai vasarą vyko projektas, kurio metu Ūsionių lituanistinės mokyklos mokiniai lankėsi Lietuvos senosiose sostinėse, susipažino su senovės istorija. Šiemet kito projekto metu  tęsėme Lietuvos istorijos pamokas. Lankėmės LDK pilyse, kurios yra Baltarusijoje. Projektą  finansavo  ŠMM, už ką labai dėkojame.

Kelionę pradėjome labai anksti  rytą. Važiavo 19 projekto dalyvių. Po 5 val. kelionės pasiekėme Krėvą. Vaikščiojome po pilies griuvėsius, klausėmės pasakojimų  apie 12-14 a. vykusį  gyvenimą.

Keliavome toliau, pasiekėme Alšėnų pilį. Tai  Alšėniškių ir Sapiegų pilies griuvėsiai, apipinti įvairiomis  legendomis. Gidė labai ir įtaigiai pasakojo, vedžiojo po įvairias kerteles.  Pabaigai nuvedė į Pranciškonų bažnyčią .Susipažinome su kunigu. Vėlgi vaikai atidžiai klausėsi pasakojimų.

Atsisveikinę su Alšėnais keliavome į Lydą. Tai viena seniausių Lietuvos mūro pilių dabartinėje Baltarusijoje. Aptvarinio  tipo mūrinė pilis su 2 bokštais ir vienais vartais. Paliko didelį įspūdį. Vaikai netgi galėjo pasėdėti  kunigaikščio Gedimino kėdėje, pagulėti lovoje .Gidas nukėlė mus į tuos laikus kažkaip nejučiomis. Ilgai mes vaikščiojom ,žiūrinėjom ir netgi čiupinėjome[juk kitur  neleidžiama, o čia netgi ragino].

Skaniai pavalgę  miesto valgykloje, išvažiavome į mieste ,netoli geležinkelio stoties esantį viešbutį .Vaikai pro langus negalėjo atitraukti akių nuo pravažiuojančių  traukinių. Juk kiti matė ir tai pirmą kartą.

Anksti ryte atsikėlę ir papusryčiavę, mes vėl tęsėme kelionę. Atvykome  į Naugarduką. Apsilankėme Šv .Arkangelo Mykolo bažnyčioje ,Adomo Mickevičiaus name –muziejuje, sustojome prie paminklo A.Mickevičiui ir ,žinoma, vaikščiojome po pilies griuvėsius ir klausėmės  privataus gido pasakojimų, nes kitokių ten nėra.

Iš Naugarduko važiavome į  Myrą. Tai nuostabaus grožio, atrestauruota pilis. Kiekvienas  ,,pasikabinome  audiogidą‘‘ ir pradėjome pilies  lankymą.Sunku buvo vaikus išvilioti iš jos,nors ir po 3,5 val.

Juk dar turėjome pasiekti Nesvyžių ir pabuvoti ten.

Nesvyžiuje restauruojamas rūmų-pilies ansamblis, įtrauktas į UNESKO  kultūros paveldo sąrašą. Lankėmės pilyje, ilgai vaikščiojome po sales, klausėmės gidės pasakojimų, lankėmės pilyje veikiantį muziejų, šalia pilies išlikusį parką, Slucko vartus, apžiūrėjome miesto rotušę.

Gaila,  bet į barokinę  jėzuitų bažnyčią, kurios požemiuose yra kunigaikščių Radvilų šeimos mauzoliejus,  nepatekome. Buvo uždarytas, tvarkomas.

Tik spėjus  mums sugužėti į miesto valgyklą užėjo baisi audra, bet mes jau ir nepergyvenome, nes liko tik kelionė namo. Žinoma-labai ilga. Grįžome naktį, bet nepaprastai  laimingi.Visos kelionės metu netilo linksmi vaikų balsai. Netilo telefonai, vaikai jau pasakojo ką pamatė.