Švietimo ir mokslo ministrė patvirtino Kokybės kultūros plėtros veiksmų planą

Autorius: Data: 2015-11-23, 10:04 Spausdinti

Švietimo ir mokslo ministerijos Komunikacijos skyrius

Mokyklų pažangos projektų konkursai, aiškiais kriterijais paremti mokinių pasiekimų vertinimų įrankiai, informacinė sistema mokinių kūrinių, mokymosi pasiekimų ir jų įvertinimų kaupimui, elektroninė egzaminų vykdymo ir vertinimo aplinka bei galimybės mokytis švietimo lyderiams būdingų įgūdžių ir dalintis patirtimi. Tai – tik nedidelė dalis projektų, kurie įgyvendins švietimo ir mokslo ministrės Audronės Pitrėnienės patvirtintą Kokybės kultūros plėtros veiksmų planą.

Iki 2022 metų iš viso šiam planui preliminariai numatoma 48,2 mln. eurų. Beveik du trečdaliai lėšų – 30,9 mln. eurų – Europos Sąjungos struktūrinė parama. „Šiek tiek daugiau kaip trečdalis visų lėšų bus skirta konkurso būdu finansuojamiems mokyklų, jų grupių ir ištisų savivaldybių švietimo pažangos projektams, kurie gerins ne tik mokinių pasiekimus, bet ir santykius pačioje mokykloje“, – pažymėjo švietimo ir mokslo ministrė.

Ne mažiau kaip 20 proc. visų lėšų bus nukreipti mokyklų mokymams, konsultavimui, stažuotėms, bendrai kūrybai. Kitos išlaidos – egzaminų organizavimui, mokyklų vertinimui, tarptautiniams ir nacionaliniams tyrimams, viešosioms konsultacijoms, informacinėms sistemoms.

Per ateinančius penkerius metus formuluojamas siekis, kad bent 30 proc. visų brandos egzaminų ir pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimų vyktų arba mokinių darbai būtų vertinami elektroninėje aplinkoje. „Elektroninė vertinimo sistema leistų kurti ne tik individualias kompiuterizuotas vertintojų darbo vietas ir spręstų dabartines vertintojų darbo organizavimo problemas, bet ir leistų didinti vertinimo kokybę, skaidant vertinamą darbą pagal užduotis atskiriems vertintojams, tiesiogiai stebėti ir koreguoti vertinimo kokybę“, – teigė ministrė.

Atlikta mokyklų išorinio vertinimo duomenų analizė rodo, kad mokinių pasiekimai labai priklauso ne tik nuo tiesioginio mokinio ir mokytojo bendravimo, bet ir nuo mokyklos bendros organizacinės kultūros. „Svarbu, ar mokykla pati sau ir kartu mokiniams kelia pakankamai ambicingus planus, kokių vertybių laikosi, kaip moka susitelkti, siekiant pažangos, kokius ryšius palaiko su vaikų tėvais. Todėl vienas iš uždavinių – savarankiškos, veržlios ir ambicingos mokyklų bendruomenių kultūros skatinimas ir formavimas. Daug dėmesio bus skiriama ir potencialių mokyklų vadovų ir lyderių rengimui, jų atrankai ir praktikos vertinimui“, – pasakojo A. Pitrėnienė.

Įgyvendinant Kokybės kultūros plėtros veiksmų planą, bus sukurti aiškiais mokinių mokymosi pasiekimų vertinimo kriterijais paremti mokinių pasiekimų vertinimo įrankiai 2, 4, 6 ir 8 klasių mokiniams, taip pat bus padedama mokykloms apdoroti vertinimo rezultatus, rengiamos individualios mokinių, klasių, mokyklų ataskaitos, duomenų analizės bei interpretavimo mokymai ir konsultacijos.

Sukurtos naujos informacinės sistemos leis mokiniams nuolat kaupti savo kūrinių, mokymosi pasiekimų ir jų įvertinimų aplanką, praversiantį keliant sau mokymosi ir ugdymosi tikslus, siekiant išsilavinimo pripažinimo, stojant mokytis į aukštąsias mokyklas ar bandant įsidarbinti. „Siekiant tobulėti itin svarbus yra grįžtamasis ryšys, žinojimas, kaip sekasi, kas ir kodėl keičiasi, ką reikėtų sustiprinti. Tam reikalingos įsivertinimo, refleksijos priemonės, išoriniai vertinimai, konkretūs savo pažangos įvertinimo, savęs matymo kitų kontekste įrankiai arba priemonės. Todėl plane numatyta tokio grįžtamojo ryšio priemonių infrastruktūros plėtra“, – kalbėjo švietimo ir mokslo ministrė A. Pitrėnienė

Taip pat ketinama galutinai patvirtinti Geros mokyklos sampratą. Remiantis kriterijais ir mokyklų atlikto įsivertinimo rezultatais kasmet numatoma grupei mokyklų suteikti Geros mokyklos vardą. „Jis galiotų tik metus, tačiau mokyklos istorijoje išliktų kaip buvęs laimėjimas ir juo, kaip aukso medaliu, būtų galima dar ne vienerius metus pelnytai didžiuotis. Šiemet tokį vardą jau gavo aštuonios Lietuvos mokyklos“, – pažymėjo ministrė.

Kokybės kultūros plėtros veiksmų planas skirtas Valstybinės švietimo 2013-2022 metų strategijos antrajam tikslui įgyvendinti, kuris numato „įdiegti duomenų analize ir įsivertinimu grįstą švietimo kokybės kultūrą, užtikrinančią savivaldos, socialinės partnerystės ir vadovų lyderystės darną“. Atitinkamai veiksmų plane keliami du uždaviniai: sustiprinti mokyklų bendruomenių savarankiškumą ir atskaitomybę, t.y., skatinti švietimo tobulinimo talką, ambicijas, įgūdžius ir energiją tobulėti bei stiprinti mokinių pasiekimų, mokyklų ir visos švietimo sistemos vertinimą ir stebėseną, duodant mokiniams ir mokykloms šiuolaikinių pažangos matavimo ir grįžtamojo ryšio priemonių.

Nuotrauka: www.smm.lt

Kultūra Lietuva Mokyklos, mokytojai , ,



Susiję straipsniai

Comments are closed.

Lankomumas


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Archyvas

Rubrikos

Sekite mus per Facebook!

RSS srautas

Vorutos RSS srautas

Svetainės medis

Svetainės struktūra