Švietimo ekspertai: spartus mobiliųjų technologijų vystymasis reikalauja neatidėliotinų pokyčių mokyklose

Autorius: Data: 2012-07-19, 16:16 Spausdinti

Mokymasis mintinai, tekstų perrašinėjimas ranka ir kiti pasenę mokymosi metodai vis dar taikomi mokyklose, tačiau pasak ekspertų, siekiant geresnio pasiruošimo būsimai profesinei veiklai, pasenusius metodus ir priemones būtina keisti šiuolaikiškesnėmis.

Prieš keletą metų Lietuvos mokyklose buvo pradėti naudoti pirmieji mobilūs įrenginiai – „iPod Touch“ delninukai ir planšetiniai „Apple“ kompanijos kompiuteriai „iPad“. Planšetinius kompiuterius mokiniai sėkmingai pradėjo naudoti lietuvių bei užsienio kalbų, matematikos, dailės, muzikos ir gamtos mokslų pamokose.

„Akivaizdu, jog dabar mokyklose naudojami metodai ir priemonės jau tampa atgyvenę ir nebeatitinka poreikių. Visas galimybes išnaudoti trukdo nesuprantami draudimai ir nenoras, o gal net ir baimė kažką keisti. Tad verčiau draudę mokiniams naudotis mobiliais įrenginiais mokykloje, mokykime juos tikslingai šiuos pritaikyti, supažindinkime su įvairiomis galimybėmis ir kartu kurkime naujas mokymosi tradicijas.

Visuomenėje dar gajus įsitikinimas, kad norint pasiekti gerų rezultatų, reikia daug mokytis mintinai, bet juk jau seniai akivaizdu, kad žymiai svarbiau yra mokėti kūrybiškai ir tikslingai pasinaudoti turimais informacijos šaltiniais“, – akcentavo Kuršėnų Pavenčių vidurinės mokyklos anglų kalbos mokytoja Staselė Riškienė, kuri yra viena iš didžiausių mobilaus mokymosi idėjos šalininkių.

Pasak švietimo ir ugdymo specialistų, sistemoje trūksta bendradarbiavimo: „Kad įvyktų greitesni pokyčiai trūksta bendradarbiavimo ir susikalbėjimo tarp švietimo bendruomenės, visuomenės ir verslo. Mokytojams labai sunku argumentuotai pagrįsti naujovių naudą ir teikiamas galimybes. Be visuomenės palaikymo ir supratimo kažką inovatyvaus daryti labai sunku. Labai norėtume, kad ateities karta priklausytų kūrybingai žinių visuomenei. Tokiai visuomenei, kuri galbūt sugebėtų ne vien naudoti pažangias technologijas, bet ir padėtų jas kurti“, – teigė prie mobilių įrenginių integracijos švietime prisidedančio Ugdymo plėtotės centro (UPC) direktorius Giedrius Vaidelis.

Šiuo metu daugelyje vakarų Europos mokyklų testuojamos ir sėkmingai diegiamos mobilios mokymosi priemonės, kur dėl paprastumo, suderinamumo ir didžiausio edukacijai skirtų programėlių pasirinkimo itin populiarūs yra „Apple” gamintojo produktai. Verta pažymėti, kad iš viso „Apple“ programų parduotuvėje galime rasti per 200 000 programų, skirtų „iPad“. Planšetiniai kompiuteriai suteikia galimybę vaikams mokytis tiek namie, tiek mokykloje ar bet kurioje pasaulio vietoje. Mobilieji įrenginiai taip pat leidžia mokymesi panaudoti įvairesnes medžiagos pateikimo formas – knygas galima ne tik skaityti, bet ir klausyti audio formatu ar žiūrėti papildomus video su vaizdine medžiaga.

Mobiliųjų technologijų pritaikymo švietime iniciatorių S. Riškienės teigimu, šių įrenginių galimybės mokymesi – beribės: „Prieš trejus metus pastebėjau, kad mokiniai vis dažniau naudojasi savo mobiliaisiais telefonais mokymosi tikslais. Pirmiausia jie ėmė fotografuoti užduotis ar mokymosi medžiagą nuo lentos. Vėliau pradėjo siųstis mp3 garso įrašus, kurie būdavo skirti namų darbams, ir prieš pamoką jų klausytis bei kartotis, greitai susirasti nežinomą žodį internetiniame żodyne ar reikalingą informaciją. Tuomet ir supratau, kad artėja didžiuliai pokyčiai ir kad naujas galimybes mes, mokytojai, privalome išnaudoti.“

Pasak ekspertų, keičiantis mokymosi priemonėms, turėtų pasikeisti ir pamokų turinys, kuris lengvai transformuojamas į pritaikomą mobiliems įrenginiams. Pernai beveik 80 pagrindinių literatūros kūrinių buvo pritaikyti skaityti „iPad“ įrenginiuose. Manoma, kad įvairūs mobilieji įrenginiai galėtų pagerinti mokinių mokymosi rezultatus ir pagilinti žinias.

„Technologiniai pokyčiai verčia keisti ir ugdymo turinį bei principus. Gebėjimas naudotis naujausiomis informacinėmis technologijomis turi būti toks pat svarbus, kaip ir gebėjimas skaityti, rašyti ar skaičiuoti. Tad tam turi būti skiriamas didžiulis dėmesys, kaip ir kūrybiškumui bei mokymuisi mokytis. Keičiasi mokytojo vaidmuo pamokoje – jis tampa mokinio pagalbininku, padedančiu jam ieškoti informacijos, mokytis savarankiškai ir siekti savo užsibrėžtų tikslų. Pokyčiai būtini, tad džiugu, kad jau dabar pastebime labai gerų iniciatyvų bei tendencijų“, – pasakojo anglų kalbos mokytoja Staselė Riškienė.

Prisijunkite prie mūsų „Facebook“ tinkle:

http://www.facebook.com/ClinicNews

Daugiau informacijos: CLINIC 212. Private Marketing & Creative Communications, Daumantas Kairys, tel. +37068725465, el. p.: daumantas@clinic212.lt, www.clinic212.lt

Nuotraukose:

1. Viena iš didžiausių mobilaus mokymosi idėjos šalininkių Kuršėnų Pavenčių vidurinės mokyklos mokytoja S. Riškienė

2, 3. Mokytojai domėjosi planšetiniais kompiuteriais „IPad“

Mokyklos, mokytojai , , , , , ,



Susiję straipsniai

Comments are closed.

Lankomumas


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Archyvas

Rubrikos

Sekite mus per Facebook!

RSS srautas

Vorutos RSS srautas

Svetainės medis

Svetainės struktūra