Šventės prie lūžtančių stalų – kaip nepalaužti savo virškinimo sistemos?

Autorius: Data: 2021-12-24 , 16:30 Spausdinti

Šventės prie lūžtančių stalų – kaip nepalaužti savo virškinimo sistemos?

www.voruta.lt

Valgyti daug ir įvairiai per šventes reikalauja ne tik dvylikos patiekalų tradicija. Viską išragauti norisi ir todėl, kad kai kuriuos patiekalus valgome tik kartą metuose. Patarimais, kaip sveikai vaišintis ir ką daryti jau sustreikavus virškinimo sistemai, dalijasi vaistininkė Inga Norkienė.

Atėjus šventiniam vakarui ir pamačius lūžtančius stalus – susilaikyti sunku. Nors žmonės darosi sąmoningesni ir persivalgymu skundžiasi vis rečiau, pasak BENU vaistininkės I. Norkienės, koją sklandžiam virškinimui šventiniu periodu pakiša produktų įvairovė.

„Atsilaikyti nuo įvairaus maisto – sudėtinga. Tačiau dažniausiai per Kūčių vakarienę ragaujame viską nuo pupelių iki kisieliaus. O tai mūsų virškinimo sistemai nekasdieniškas maistas. Tad net ir valgant po nedaug, virškinimas gali sutrikti dėl skirtingų produktų.

Tokiu atveju po vakarienės patartina išgerti natūraliai virškinimą skatinančių fermentų. Jie padės skrandžiui lengviau susidoroti su skirtingų produktų gausa, jo neapsunkins ir naktį galėsite geriau išsimiegoti. Vakarienės metu nepamirškite mėgautis kmynų, ramunėlių ar pankolių arbatomis. Po valgio, virškinimą itin paskatins pelyno arbata“ , – pataria farmacininkė.

Pilvo raižymas ir skausmai

Įtakos virškinimui turi ne tik maisto kiekis ar suderinamumas, bet ir valgymo režimas. Šventiniu periodu valgoma nereguliariai, daugiau užkandžiaujama. Taip sujaukiama įprasta žarnyno veikla, gali pūsti pilvą, prasidėti skausmingi spazmai. Norint apsieiti be medikamentų, vaistininkė pataria laikytis įprasto valgymo režimo, o pavalgius – netinginiauti.

„Pavalgius rekomenduojama ne prigulti, o atvirkščiai – aktyviai pajudėti. Tam ypač tiks pasivaikščiojimas iki miesto eglutės ar augintinio išvedimas į lauką – žinoma, nepamirštant saugumo reikalavimų ir atstumo. Taip bus suaktyvinta žarnyno peristaltika, išjudintos susikaupusios dujos. Ir reikėtų pasistengti valgyti įprastu laiku. Įpročių laikymasis leis užkirsti kelią staigiems žarnyno sutrikimams ir šventes praleisti daug geriau nusiteikus“, – primena I. Norkienė.

Vis dėlto pajutus pilvo skausmus, nuo vidurių pūtimo ir spazmų galima naudoti tiek cheminius, tiek augalinius preparatus. Be anksčiau minėtų arbatų, iš natūralių preparatų žarnyno veiklai pagerinti tiktų vidurių lašai. Tik kiekvienu atveju dėl preparato ingredientų ir vartojimo tinkamumo vertėtų pasikonsultuoti su gydytoju ar vaistininku.

Kaip elgtis apsinuodijus

Kita priežastis, dėl ko šventiniu laikotarpiu padaugėja virškinimo sistemos sutrikimais besiskundžiančių pacientų, yra ta, kad maistas valgomas ne vieną dieną. Juk maisto po Kūčių lieka ir kitai ar net dar kitai dienai, todėl pasitaiko atvejų, kad virškinimas sutrinka ir dėl užsistovėjusių, o gal net sugedusių maisto produktų.

„Apsinuodijus maistu, geriausiai patars gydytojas arba vaistininkas. Jis, priklausomai nuo apsinuodijimo pobūdžio, parekomenduos geriausius preparatus tai situacijai. Bet pirmiausia, jeigu vyksta intensyvus organizmo valymasis, reikėtų gerti daug skysčių.

Tam ypač tiks virškinimą gerinančios, jau minėtų ramunėlių, medetkų arbatos. Turėdamos antioksidacinį poveikį, jos padės nuraminti skrandžio, virškinimo trakto gleivines. Taip pat patartina išgerti ir aktyvuotos anglies tablečių, kurios iš skrandžio surinks toksinus“, – primena vaistininkė.

Gausiai viduriuojant, I. Norkienė rekomenduoja natūralius žarnyno absorbentus, kurie išvalys žarnyną ir sukurs apsauginę žarnyno barjerinę plėvelę bei sugers vandens perteklių.

Žinoma, visus žolinius ir natūralius preparatus vaistininkė rekomenduoja rinktis atsargiai, mat gali pasitaikyti ir alerginių reakcijų. Simptomams užsitęsus, užsiimti savigyda taip pat nereikėtų. Todėl geriausia kiekvienu atveju pasitarti su gydytoju ar vaistininku.

Lietuva Naujienos , , ,



Komentarai

traffix.lt

Susiję straipsniai

Lankomumas


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Archyvas

Rubrikos

Sekite mus per Facebook!

RSS srautas

Vorutos RSS srautas

Svetainės medis

Svetainės struktūra