Sutrikę tėvai

Autorius: Data: 2010-01-10, 07:33 Spausdinti

Po savo daktaro disertacijos Romos Grigališkajame universitete tėvas dr. Benoît Domergue, Bordo vyskupijos kunigas, ėmė gilintis į roko kultūros nukrypimus. Tyrimo tikslais jis netgi lankydavosi roko koncertų salėse. Juodasis metalas aiškiai parodo savo giminystę su velniu.
 
Geriausias satanizmo iniciatorius yra Marilyn Manson, kuris subūrė 5 milijonus gerbėjų visame pasaulyje, ir kuriam yra skirta 300 internetinių svetainių! M. Manson – tai didžiuliai turtai ir milžiniška įmonė, leidžianti milijonus diskų. Jo skelbiama žinia tokia pati aiški, kaip ir albumo įdėklas, ant kurio vaizduojamas Nukryžiuotasis su sulaužytu žandikauliu… Jeigu tai neįtikina, – priduria tėvas B. Domergue, – tada reikėtų atkreipti dėmesį į didžiulį, daugiau nei šimto kvadratinių metrų plakatą, kuris yra kabinamas scenoje koncertų metu ir kuriame vaizduojamas kabantis ant ne mažesnio kryžiaus nukryžiuotas ir tiesiogine prasme sudraskytas į gabalus vaikas.
Vildamasi sustabdyti blogį ir apsaugoti jaunimą nuo okultinių bei satanistinių pavojų, Katalikų Bažnyčia ėmė vienytis. Vasario pradžioje apie šimtas kunigų egzorcistų susirinko Lijone pasitarti tuo klausimu. Egzorcistas – tai kunigas, kuris yra savo vyskupijos vyskupo įgaliotas „priimti, išklausyti, patarti, melstis, gydyti, kreipdamasis maldomis į Dievą ir išvarydamas velnią“. Tai tikėjimo vyras, kuris meldžiasi suinteresuoto žmogaus prašymu: Dažniausiai į kunigą kreipiasi pasimetę tėvai, ieškantys būdų, kaip ištraukti savo vaiką iš satanizmo. Tačiau taip pat ir daug jaunų žmonių, su kuriais aš susitinku mokyklose bei kolegijose, prieina ir išpažįsta savo okultines praktikas. Aš stengiuosi jiems atverti akis. Paskutinėje savo knygoje „Jaunimo kultūra ir ezoterizmas“ (Benediktinų leid. 2005) B. Domergue liudija apie šiuolaikinės kultūros antikristinį pobūdį. Jis įspėja dėl vaikams skirtų parduotuves ir knygynus užplūdusių tūkstančių žaidimų bei knygų, kurie iš satanistiškų ritualų daro prekybą. Kai kurie populiarūs animaciniai filmai ir video žaidimai yra aiškiai nuodingi. Bet ką galima padaryti prieš taip besiplėtojančią rinką, kurioje priskaičiuojama dvidešimt milijonų videožaidimų, dažnai paliekamų vaikų rankose, kuriuose žaidėjas pats tampa veikėju. Interaktyviuose žaidimuose, tokiuose kaip Manhunt“, žaidėjas savo rankomis išžudo šimtus priešų, uždusina juos plastikiniais maišais, papjauna butelių šukėmis… Tėvams reikia būti labai atidiems. Mes nekalbame nei apie gąsdinimą, nei apie diabolizavimą, kaip tvirtina Jacky Cordonnier, ir dar mažiau apie pavojaus numenkinimą, bet tiesiog apie sąmoningumo kėlimą… Ir apie tamsos pasaulio apšvietimą šviesa.
Susitikimas diskusija

Jaunimo kultūra ir ezoterika
 
Valstybinės instancijos, kurios į tai pradėjo kreipti dėmesį, tik konstatuoja, kokią įtaką daro informavimo priemonių vaizdiniai bei videožaidimai žmogui, ypač vaikui, tačiau to neaiškina. Taip kaip kūnas prisitaiko prie aplinkos oro, taip ir dvasia prisitaiko prie supančios aplinkos. Vaikai, gyvenantys šiandieninės informacijos priemonių šėlsmo sūkuryje, turi kęsti jo sukeltas pasekmes taip pat, kaip ir suaugusieji, jei ne dar didesnes. Tėvas B. Domergue yra jaunimo problemų specialistas: jis tyrinėja jaunimo nepasitenkinimą, tapatumo paieškas remiantis įvairiomis religijos, muzikos, videosrovėmis, tokiomis, kaip pavyzdžiui, satanizmas. Šiame savęs ieškojime paauglystėje daugeliui jaunų žmonių tenka įveikti skausmingus periodus: pasak Vaikų gynėjų pranešimo, pateikto 2007 metų lapkritį bei pavadinto „Paauglystė ir kančia“, tai išgyvena penkiolika procentų paauglių nuo 11 iki 18 metų. Be to, kai kuriems šis nepasitenkinimas baigiasi bandymu nusižudyti.
 
Šiandieninė kultūra yra globali, t. y. tarptautinės ekonominės rinkos bei interneto plėtros pasaulyje dėka visuose žemynuose vyrauja vienodas skonis muzikos, kinematografijos, videožaidimų srityse. Dėl savo tyrinėjimų siekdamas kuo geriau pažinti ir įsijausti į jaunimo pasaulį, tėvas B. Domergue eidavo į jaunimo koncertus, žaisdavo jų videožaidimus ir žiūrėdavo jų filmus.
 
Muzika
 
Muzikos nebesiklausoma, ji yra tiesiog girdima. Tyrinėdamas ezoterikos apraiškas tarp jaunimo, tėvas B. Domergue savo dėmesį telkė į du muzikos žanrus: gotų ir metalo. Jis nustatė tris gotų rūšis: vampyrai (kruvini filmai (films gore) – ilgos rankovės, nes jaunimas pjaustosi odą ir veriasi auskarus, romantikai (nusivylimas-neviltis) ir satanistai (diaugialypės profanacijos (išniekinimai), bet ne gotiški. Metale mes taip pat sutinkame satanistinių grupių, susijusių su profanacijos ritualais (bažnyčių deginimu)… arba tokiais dalykais kaip paaukojimas, ir galimos mirtys juodųjų mišių metu.
 
Internetas ir kinas
 
Internetinių blogų tyrinėjimas leidžia pajusti kasdienybę to jaunimo, kuris savo svetaines papildo kruvinais (gore) vaizdais, galimas daiktas, ateinančiais iš satanizmo. Jaunimas vienu spustelėjimu gali atsidurti pasauliuose, kuriuose viešpatauja kraujas, mirtis ir kančia. Kinematografija patvirtina šį liguistą šiandienos polinkį, kurdama bei platindama tokius filmus kaip SAW, kuris yra klasifikuojamas trileriu – siaubo ir rodomas visų kino teatrų ekranuose, ir jo vaizdai yra prieinami bet kokio amžiaus vaikams.
 
Videožaidimai
 
Kita tėvo B. Domergue tyrinėjimų sritis yra videožaidimai. Pirmiausiai tie, kuriems nereikia tiesioginio interneto ryšio (PSP, X-BOX). Naudodamiesi technologinės pažangos priemonėmis, jie sukuria tokios kokybės vaizdą, kad virtualus pasaulis pradedamas painioti su tikrove, pavyzdžiui, automobilių lenktynės. Faktiškai tai yra smurtiniai žaidimai, tačiau jie dar yra soft.
 
Norint žaisti žaidimus internete reikalingas kodas, kuris perkelia jaunus žmones į nerekomenduotinas svetaines. Technologinė pažanga leido išvystyti vizualinius ir lytėjimo pojūčius, pavyzdžiui, padedant vibruojančiai valdymo svirčiai. Tėvas B. Domergue suaugusius taip pat įspėja dėl pornografinių nukrypimų žaidimuose ir kviečia stebėti paauglių laisvalaikį bei kartais jį leisti drauge.
 
Priklausomybės nuo kompiuterių LINK
 
Tokie užsiėmimai veda į tai, kad sutrinka penki pojūčiai, nes šia prasme šitokia muzika ir šitokie žaidimai yra technologiškai ištyrinėti. Mantros (kartojami nesuprantami garsai) ir anamorfozės (hipnotizuojantys vaizdiniai) jauniems žmonėms sukelia sinesteziją (kelių pojūčių vienalaikį jutimą), transą ir simbiotinį ryšį su pateikta medžiaga. Pasitenkinimo siekimas sukuria anestezuojančią priklausomybę, vadinamą priklausomybe nuo kompiuterių (kibernetine priklausomybe), kuri sukelia sunkias psichologines pasekmes, apie kurias jaunimas turi būti įspėtas. Iš tikrųjų ne pats transas kaip toks jau yra problema, bet kai jis patiriamas labai dažnai ar per dažnai… Šios technologinės naujovės sukelia abejonę, neaiškią takoskyrą tarp tikrovės ir virtualios erdvės. Kas yra tikrovė? Kur yra riba tarp tikrovės ir virtualios erdvės?
 
Taigi svarbu, kad jaunimas turėtų priemones atskirti ir pasirinkti savo pasaulį, turėdami reikiamą informaciją, nes dažniausiai jie sako: aš nežinojau. Štai kodėl mums, suaugusiems, svarbu būti drauge su jais, veikti kartu, būti jiems tarsi atgarsiu, atsakinėjant į jų klausimus idant jie patys galėtų analizuoti savo veiksmus bei vystyti protą ir valią (at)rasti savo tapatumą realiame pasaulyje. Suaugusieji, tėvai, artimieji, specialistai turi perauklėti šiuos vilkais persirengusius avinėlius.
 
Jei norite daugiau apie tai sužinoti:
 
Benoit Domergue, Jaunimo kultūra ir ezoterika, Editions Bénédictines, 2005

René Girard, Atpirkimo ožys, Editions Grasset, 1982

Michel Serres, Penki pojūčiai, Editions Grasset

Susitikimas – diskusija 2008 m. sausio 29 d.

AFC Saint-Maur-des-Fossés asociacija

Sena Voruta



Susiję straipsniai

Comments are closed.

Lankomumas


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Archyvas

Rubrikos

Sekite mus per Facebook!

RSS srautas

Vorutos RSS srautas

Svetainės medis

Svetainės struktūra