Startavo edukacinis projektas moksleiviams „Su kuo valgoma aviacija“

Autorius: Data: 2013-01-30, 08:45 Spausdinti

Žurnalas „Aviacijos pasaulis“ 2013-tuosius, S. Dariaus ir S. Girėno metus, pasitiko kviesdamas moksleivius į pokalbius su aviacijos profesionalais. Metus truksiantis edukacinis projektas „Su kuo valgoma aviacija“ startavo sausio pabaigoje.

Pirmasis pokalbis dalyvius įkvėpė

Pirmojo susitikimo prie aviacinio pietų stalo dalyviais tapo Vilniaus Žvėryno gimnazijos 9 ir 11 klasių moksleiviai Joris Dumčius ir Tomas Steponavičius. Abu moksleiviai mėgsta fiziką, laisvalaikiu sportuoja bei domisi aviacija, kosmosu. Apie civilinės aviacijos lakūno profesiją ir kelią į aviacijos aukštumas pasakojo UAB „Sabenavita“ mokymo centro vadovas, Boeing vadas Kęstutis Zagreckas, turintis įspūdingą lakūno, bandytojo, instruktoriaus patirtį. „Aviacijos pasaulio“ vyr. redaktorė Vilma Jankienė paragino vaikus skaityti įvairius aviacinės informacijos šaltinius, kuo anksčiau pradėti domėtis profesijomis, nuvykti į aerodromus, aviacijos įmones.

Po klausimų lavinos, skanių pietų vaikai prisipažino, jog atsakymai juos įkvėpė, paskatino geriau mokytis ir siekti savo tikslų. T. Steponavičius emocingai apibendrino: „Mėgstu fiziką, aviaciją ir filosofiją, o šiame susitikime viskas buvo kartu!”

Trumpai apie edukacinį projektą 

Žurnalas „Aviacijos pasaulis“ kartą per mėnesį, iš viso 12 kartų, kvies po du moksleivius iš įvairių Lietuvos mokyklų papietauti su dviem aviacijos atstovais. Patyrę civilinės ir karo aviacijos pilotai, organizacijų vadovai, sporto žvaigždės, žymūs aviatoriai papasakos smalsiems moksleiviams apie aviacines profesijas, istoriją, atsakys į klausimus.

Moksleivių atranką mokyklose vykdys jų vadovai, mokytojai. Į susitikimus su aviatoriais tikimasi atrinkti aktyviausius vaikus, kurie domisi aviacija. Moksleivius pietauti su aviatoriais redakcija kvies ne tik Vilniuje, bet ir Kaune, Šiauliuose, Panevėžyje, Kėdainiuose.

Pirmajam pokalbiui prie pietų stalo duris atvėrė projekto partneris – lakūno Igno Krivicko, praėjusiais metais apskridusio aplink pasaulį nedideliu lėktuvu, restoranas „Grill Brazil“. Moksleiviai per pusantros valandos uždavė mažiausiai kelias dešimtis klausimų.

Lakūnas patarė stiprinti regėjimą specialiu pratimu

K. Zagreckas, lakūno patirtį skaičiuojantis 32 metus, priskraidęs 11 tūkst. valandų, stebėjosi mokinių žiniomis ir klausimų kokybe. Pokalbis krypo į technines detales. Buvo išsamiai paaiškinta apie lėktuvo dinaminio slėgio imtuvą – Pito vamzdelį, į kurį teka suslėgtas oras, o prietaisas lėktuvo valdymo skydelyje rodo suspausto oro (dinaminį) slėgį – lėktuvo greitį oro sraute. Pavyzdžiui, Boeing 737-300 yra sumontuoti net keturi Pito vamzdeliai, naujesnės kartos laineriuose – trys.

Moksleivius pralinksmino žinia, jog garstyčios naudojamos raketiniam kurui, nes jos yra puikus organinis oksidatorius. Šiam tikslui jų auginama daugybė tonų.

Jaunuoliai domėjosi, į ką reikia atkreipti dėmesį mokykloje, kokius dalykus mokytis stipriau, norint tapti lakūnu. Boeing pilotas šmaikštavo, jog prastai mokytis yra… labai sunku. „Kai mokaisi gerai, viskas puikiai sekasi ir nereikia papildomai mokytis,“ – sakė jis ir pridūrė. – Lėktuvas taip pat valdomas galva, ne raumenimis. Visada reikia turėti veiksmų planą ir viską numatyti į priekį. Svarbu – pasitikėti savimi ir savo žiniomis. Vadovaujuosi principu – aš galiu. Egzaminus visada laikau pats, neieškau lengvatų, viską stengiuosi padaryti savarankiškai. Taip įpratau, todėl visada savimi pasitikiu.“

Norint tapti lakūnu, žinoma, reikia geros sveikatos. Pirmiausia – nepiktnaudžiauti kompiuteriu, tausoti akis. Lakūnas pamokė stiprinančio regėjimą pratimo: užsimerkus uždengti akis abiem delnais ir tol būti taip, kol vietoj mirguliuojančio vaizdo pasimatys visiška tamsa, juoda spalva. Pabandėme tuoj pat pratimą atlikti, pasirodo, juodai spalvai pamatyti reikia net kelių minučių ramybės.

Patyrę lakūnai vertinami visame pasaulyje

Penkiolikmetis Joris domisi karo aviacija. Technikos stebuklu jis laiko slaptumo skraiste apgaubtą lėktuvą Lockheed SR-71 „Blackbird” (Juodasis strazdas), kuris galėjo skristi beveik 3,5 karto greičiau už garsą. Moksleiviui buvo įdomu išgirsti patyrusio lakūno nuomonę apie šį lėktuvą, vertikalaus kilimo ir tūpimo aparatą Harrier, sparno tipo lėktuvus, jų veikimo principus. Buvo išsamiai paaiškinta apie tokių lėktuvų valdymą, gamybos medžiagas, lakūno darbą, degalų papildymą ore, variklių darbą, garso greičio įveikimo ribą, optinius taikiklius ir dar daugybę dalykų.

Septyniolikmetis Tomas labiau domėjosi civiline aviacija, teiravosi apie lakūnui pasitaikančias problemas ore, vulkaninės kilmės pelenus, Lietuvos aviacijos ateitį, oro bendrovės lakūno profesijos perspektyvumą. Jaunuolius nustebino, jog patyręs lakūnas pasaulyje gali gauti ir didesnį nei 20 tūkst. dolerių atlyginimą.

Aviacinė edukacija mokyklose

Žurnalas „Aviacijos pasaulis“ siekia, kad aviacija domėtųsi kuo jaunesni žmonės. Edukacinis projektas „Su kuo valgoma aviacija“ tęsia jau 7 metus redakcijos vykdomą akciją „Aviacija vaikams“, kurios tikslas – vaikų aviacinis švietimas. Per 200 mokyklų bibliotekų kasmet gauna kiekvieną žurnalo numerį, taip aviacija ir jos ypatumai bei istorija priartėja prie jaunimo.

Informaciją parengė: žurnalas „Aviacijos pasaulis“, Vilma Jankienė, vyr. redaktorė, vilma@aviacijospasaulis.lt, tel. 8 616 19201

www.aviacijospasaulis.lt nuotr.

Aviacija , , , , ,



Susiję straipsniai

Comments are closed.

Lankomumas


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Archyvas

Rubrikos

Sekite mus per Facebook!

RSS srautas

Vorutos RSS srautas

Svetainės medis

Svetainės struktūra