Prieplauka prie Baltojo tilto papildė aktyvią poilsio zoną

Autorius: Data: 2011-04-21, 14:56 Spausdinti

Po beveik savaitę trukusios sudėtingos 166 km kelionės iš Kauno į Vilnių vilkikas „Jogaila“ atplukdė mobilią 179 kv. m ploto prieplauką, vadinamąjį debarkaderį.

Prieplauka, prišvartuota Neryje, prie Baltojo tilto, papildys mėgstamą vilniečių aktyvaus poilsio vietą miesto centre ir, kaip tikimasi, ateityje teiks keleivių plukdymo ir kitas su laivyba susijusias paslaugas. Prieplaukoje planuojama įkurdinti sezoninį Turizmo informacijos centro padalinį, panaudoti ją ne tik laivybai, bet ir kultūriniams renginiams. Artimiausiu metu numatoma paskelbti konkursą prieplaukos operatoriui, kuris organizuotų laivybą bei rūpintųsi prieplaukos saugumu ne sezono metu.

Laivybos organizavimas nėra įprasta miesto Savivaldybės funkcija, tačiau jau nuo 2006 m. buvo ieškoma būdų, kaip paskatinti keleivių plukdymą Nerimi. Savivaldybės administracijos pastangomis 2008 m. Neries upė buvo įtraukta į valstybinės reikšmės vidaus vandens kelių sąrašą, 2010 m. patvirtinti būsimo žiemos uosto ir prieplaukų detalieji planai, Susisiekimo ministerijai ir jai pavaldžioms įmonėms nuolat primenama apie lėšų poreikį Neries vandens kelio valymui, ženklinimui, kasmetinei priežiūrai. Artimiausias Savivaldybės uždavinys – paskatinti Susisiekimo ministeriją įtraukti Neries upę į laivuojamų kelių sąrašą.

Praėjusių metų gegužę Savivaldybė pavedė SĮ „Susisiekimo paslaugos“ nupirkti ir įrengti Neryje prieplauką. Pernai įvyko viešųjų pirkimų procedūros, gauti pasiūlymai, kurių kaina siekė iki 1 mln. Lt ( gaminant naują prieplauką). Tačiau atėjus vasarai ir nukritus vandens lygiui, nebuvo galimybių nusekusia upe atplukdyti nemažų gabaritų prieplauką į Vilnių.

Šią žiemą pirkimo procedūros buvo atnaujintos – Savivaldybė įsigijo prieplauką, prie kurios Kaune švartavosi „Raketos“ tipo laivai, pernai plaukioję  maršrutu Kaunas – Nida. SĮ „Susisiekimo paslaugos“ už 98 tūkst. litų įsigijo prieš keletą metų visiškai atnaujintą prieplauką.

Pasitelkus į pagalbą VĮ „Vidaus vandens kelių direkcija“ po beveik savaitę trukusios kelionės prieplauka parplukdyta į Vilnių. Tai buvo sudėtingas projektas – reguliari laivyba Nerimi nevyksta beveik 30 metų, upės farvateris neparuoštas, o tinkamas vandens lygis išsilaiko tik kelias savaites. Kelionės metu teko ardyti antrąjį prieplaukos aukštą, kad ji tilptų po tiltų arkomis ir upę kertančiomis elektros linijomis. Vilkikas su prieplauka dviem dienom buvo priverstas sustoti netoli Vilniaus ties Saidės rėva.

„…Čia Neris vėl teka akmeninga vaga. Niekur per visą mano kelionę nebuvau aptikęs tokios aibės pavojingų akmenų, susitelkusių beveik vienoje krūvoje, kaip šioje mūsų „upelių motutės“ atkarpoje… Gudų sėlininkai, kuriems jis (Velniamindžio akmuo) ne kartą buvo apkartinęs gyvenimą, ji praminė Lerva. Ten, už to akmens, giliu dešiniojo kranto duburiu į Nerį skuba upeliukas, vardu Saidė, ir nuo čia prasideda ta didelė ir pavojinga (Bendrinė) Neries laiduotojams rėva, visų vadinama Saide…“, – taip apie Nerį ir šią rėvą prieš 150 metų rašė Konstantinas Tiškevičius savo knygoje „Neris ir jos krantai“.

Daugiau informacijos: SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Gintas Bliuvas, tel. 270 93 39, Miesto plėtros departamento Plėtros ir planavimo skyriaus vedėja Rūta Matonienė, tel. 211 25 16

Gedimino Bartuškos nuotr.

Vilnius , , , , , , , , ,



Susiję straipsniai

Comments are closed.

Lankomumas


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Archyvas

Rubrikos

Sekite mus per Facebook!

RSS srautas

Vorutos RSS srautas

Svetainės medis

Svetainės struktūra