Pradėtos svarstyti 2012–2015 metų miesto mokyklų perspektyvos

Autorius: Data: 2011-11-29, 15:09 Spausdinti

Pagal naująjį Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymą, iki 2012 metų vasario miestai privalo patvirtinti 2012-2015 m. švietimo įstaigų bendruosius planus. Todėl praėjusią savaitę Savivaldybėje į pirmą posėdį susirinko darbo grupė mokyklų tinklo pertvarkos 2012-2015 metų bendrojo plano projekto pagrindinėms nuostatoms parengti.

„Šiandien pradedame aktualų miesto bendruomenei darbą. Noriu pakviesti visus itin svarbaus ir atviro pokalbio. Tik bendru darbu galėsime rasti sprendimus, geriausiai atitinkančius mokinių, tėvų ir švietimo bendruomenės interesus“, – sakė darbo grupės vadovas, mero pavaduotojas Gintaras Šileikis.

Švietimo skyriaus vyr. specialistas Eugenijus Kuchalskis pristatė dabartinės švietimo įstaigų situacijos analizę. Pastaroji atskleidžia pagrindines problemas: mažėjantis mokinių skaičius (per 4 pastaruosius metus – vidutiniškai po 1 000), kartu – pedagogų darbo krūvis ir atlyginimai, neracionalus švietimui skirtų lėšų naudojimas (tuštėja mokyklų pastatai, daugėja neužpildytų mokinio vietų, todėl gali nebepakakti perskirstomų mokinių krepšelio lėšų ir kt.). Demografinė situacija neturėtų gerėti iki 2017-ųjų. Spėjama, kad kasmet miestas neteks vidutiniškai po 500 mokinių.

Darbo grupės nariams pateikti pirminiai siūlymai, kuriuos iki gruodžio vidurio jie galėtų apsvarstyti su savo įstaigų bendruomenėmis, mokyklų vadovų asociacija, profsąjungomis ir kt.

Šiuo metu mieste yra 10 pagrindinių mokyklų ir progimnazijų. Pagal dabartinį mokinių skaičių, jie visi galėtų būti ugdomi šešiose. Kiti variantai: pagrindines mokyklas palaipsniui pertvarkyti į progimnazijas (išskyrus „Verdenę“, kuri iki 2017 metų dalyvauja ES projekte); palikti 12 pagrindinių mokyklų (1-10 klasės), tačiau tokiu atveju mažinti pirmųjų klasių gimnazijose.

Švietimo bendruomenėms siūloma apsvarstyti ir galimybes Suaugusiųjų mokyklą prijungti prie Suaugusiųjų mokymo centro; Suaugusiųjų mokymo centre steigti gimnazijų klases (akreditavus vidurinio ugdymo programą); K. Paltaroko gimnazijai parengti ir su Švietimo ir mokslo ministerija suderinti savitos pedagoginės sistemos sampratą (dėl galimybės išlikti ilgąja gimnazija); Specialiojo ugdymo centrą prijungti prie Specialiosios mokyklos; vienoje iš mokyklų numatyti nuotolinio mokymo organizavimą; vienos gimnazijos pagrindu steigti gimnaziją itin gabiems mokiniams, kitose – klases itin gabiems mokiniams; sporto mokyklos steigimą.

Ryšių su visuomene skyrius

Nuotraukoje: G. Šileikis

Mokyklos, mokytojai , ,



Susiję straipsniai

Comments are closed.

Lankomumas


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Archyvas

Rubrikos

Sekite mus per Facebook!

RSS srautas

Vorutos RSS srautas

Svetainės medis

Svetainės struktūra