Pasvalio piligrimai – Dievo Gailestingumo šventės dalyviai

Autorius: Data: 2016-04-11, 15:01 Spausdinti

Vlada ČIRVINSKIENĖ, Pasvalio dekanato Gyvojo rožinio vadovė, www.voruta.lt

,,Trokštu, kad pirmasis sekmadienis po Velykų būtų Gailestingumo šventė, – kalbėjo pirmą kartą ses. Faustinai apsireiškęs Jėzus. Vėliau Jis ne kartą priminė šį savo prašymą.

Gailestingumo šventei rengiamasi noveną, kuri pradedama Didįjį Penktadienį. Devynias dienas, vienijantis su Kristaus auka ant kryžiaus už mūsų ir viso pasaulio išganymą, išsiliejant į tą meilę, kuria dangaus Tėvas myli Sūnų, o per Jį – ir mus, – kalbamas Dievo Gailestingumo vainikėlis. Šią maldą ses. Faustinai Jėzus padiktavo Vilniuje 1935 m. rugsėjo 13 – 14 d. ‘’  (,,Jėzau, pasitikiu Tavimi‘‘ Vilnius, 2011 m.)

Pasvalio maldininkai rinkosi aikštelėje prie bažnyčios

Brėkštant ankstyvam balandžio 3 d. ( sekmadienio) rytui, grupelė ištvermingiausių Pasvalio maldininkų rinkosi aikštelėje prie Pasvalio Šv. Jono Krikštytojo parapijos bažnyčios.  Prieš akis visų laukė puiki piligriminė kelionė į Vilnių –  Dievo Gailestingumo iškilmes.  Greitai atvyko autobusiukas, kurį vairavo mūsų geradaris ūkininkas iš Girsūdų ( Pasvalio r.)  Petras Karoblis.  Visi susėdome ir lydimi rožinio maldos, gailestingumo vainikėlio, riedėjome į Vilnių.  Kartu su maldininkais vyko  buvusio Vilniaus vyskupo Antano Juozapo Audzijonio giminaitis Ramutis Audzijonis.  Vykdami  kartu diskutavome  apie šio vyskupo atminimo įamžinimą jo tėviškėje – Telžių kaime (Pasvalio dekanatas, dabar Skrebotiškio parapija).

Su malda kelias  labai sutrumpėjo ir dar gana ankstoką rytą pasiekėme   savo taip gerbiamą miestą – V Lietuvos  sostinę – Vilnių.

Grožėjomės sostine Vilniumi

Visiems buvo įdomu dairytis  pro langus į visas puses. Tiesiog grožėjomės miestu, supančia gamta, sostinės gyventojais.  Akimirkai sustojome prie didžiausių ir moderniausių pastatų, Europos aikštės, mūsų katalikybės širdies -  Katedros bei Gedimino aikštės.  Aplankėme barokinio stiliaus Šv. Apaštalų  Petro ir Povilo bažnyčią. Čia dalyvavome šv. Mišių aukoje.

Pasisėmę dvasinių malonių ir pasigrožėję nuostabia šventove keliavome  sostinės senamiesčio gatvelėmis.  Visus lydėjo nenusakomas jausmas, kuriame buvo galima sutalpinti viską -  tautos istoriją, didybę, ištvermę, grožį, o svarbiausia Dievo meilę ir gailestingumą.  Stabtelėjome prie gotikinio stiliaus puošmenos Šv. Onos bažnyčios bei Bernardinų vienuolyno.   Aplankėme Aušros vartų   Dievo Gailestingumo Motiną.  Ją pagarbinome rožinio malda bei tyliais pamąstymais ir nuoširdžia padėka.  Po to užsukome  į Šv. Teresės bažnyčią, dalyvavome Šv. Mišiose lenkų kalba.  Po Šv. Mišių išskubėjome į Gailestingumo bažnyčią.  Eidami grožėjomės Prezidentūros rūmais, Vilniaus Uneversitetu,  bei kitais pastatais. Prisiminėme  Šiaurės Jeruzalės istoriją  bei jos skaudų likimą, kur dabar įsikūręs garsusis Stiklių restoranas.

Iškilmingos ŠV. Mišios Dievo Gailestingumo šventovėje

Prie   Dievo Gailestingumo šventovės buvo jau  susirinkusi didžiulė maldininkų minia iš visos Lietuvos, matėme piligrimų ir  iš užsienio šalių.  Čia dalyvavome trijų Šv. Mišių aukoje.

12 val. pagrindines  Šv. Mišias  aukojo Vilniaus arkivyskupas  mertopolitas Gintaras Grušas. Gilų įspūdį paliko pasakytas arkivyskupo pamokslas, kuriame  šiais Gailestingumo metais  daug dėmesio buvo skiriama  Dievo  meilei ir gailestingumui, sesers Faustinos apsireiškimui ir jo svarbai mūsų dienų katalikams.   Arkivyskupas,  kreipdamasis į visus susirinkusius tikinčiuosius,  ragino juos   šiais Gailestingumo metais  sąmoningai atlikti bent po vieną gailestingumo darbą kasdien.  Arkivyskupas metropolitas toliau kalbėjo:

,,Tai gali būti kasdienė malda meldžiant Dievo Gailestingumo sau ir pasauliui. Arba galite žengti pro Gailestingumo duris ir skirti visuotinius atlaidus į amžinybę iškeliavusiems, kad jiems būtų atleistos  bausmės už nuodėmes. Ne mažiau svarbu žodžiu, pavyzdžiu ir konkrečiu veiksmu padėti vargstančiam ar kenčiančiam artimui arba pamokyti kitą apie Dievo Gailestingumą. Visi šie gailestingumo darbai turėtų kilti iš meilės Kristui – mirusiam, prisikėlusiam ir mūsų pasigailėjusiam.

Dar vienas konkretus Dievo Gailestingumo liudijimas bus Gailestingumo jubiliejaus pagrindinis renginys Lietuvoje – Nacionalinis gailestingumo kongresas, kuris vyks gegužės 6–8 dienomis Vilniuje. Kviečiu visus melstis, kad šis renginys būtų Dievo gailestingumo liudijimas mūsų krašte ir kad Dievas per jį paliestų daugybę širdžių‘‘.

Baigdamas pamokslą arkivyskupas metropolitas  Gintaras Grušas kvietė tikinčiuosius kartu dėkoti  Dievui už Jo Gailestingumą. Malda, žodžiu ir konkrečiais meilės darbais liudyti, kad esame Prisikėlimo vaikai. Šių Šv. Mišių metu  vyko televizijos trancliacija per LRT Kultūros kanalą.

Aplankėme kitas Vilniaus katalikiškas šventoves

Po šių pagrindinių Šv. Mišių aplankėme vėlyvojo  barokinio stiliaus  Šv. Dvasios bažnyčią  Dominikonų gatvėje. Ši bažnyčia  pastatyta 1688 m.  Joje yra 16 altorių bei XVIII a. vargonai – vieni seniausių Lietuvoje. 1993 m. rugsėjo 5 d. popiežius Jonas Paulius II bažnyčioje susitiko su lenkų katalikais.  Šioje bažnyčioje pamaldos atliekamos lenkų kalba.  Nuoširdžiai pasimeldę, suklupome ir prie Šv. Antano.  Padėkojame Jam už sveikatą, išskubėjome į Šv.Kryžiaus Atradimo bažnyčią, kuri yra labai netoli Vilniaus kunigų seminarijos. Pasimeldę bažnyčioje,  aplankėme  dvasininkų kapus ir sukalbėjome maldą už mirusius, ėjome  Kalvarijų kalnus, grožėjomės  Kalvarijų panorama.

Vėl  Dievo Gailestingumo šventovėje

Po to vėl  atvykome į  Dievo Gailestingumo šventovę.  Čia jau  galėjome sutikti nemažai maldininkų – vienuolių, ypač jaunimo iš įvairių pasaulio šalių. Teko pasisveikinti  su  maldininkais Lietuvos,  Lenkijos, Vokietijos, Azijos bei Afrikos žemynų šalių.  17 val. buvo aukojamos Šv. Mišios (anglų kalba). Jas aukojo Vilniaus arkivyskupas metropolitas Gintaras Grušas. Vyko EWTN  Global Catholic Network televizijos trancliacija į JAV ir daugelį kitų pasaulio šalių.  Pasibaigus Šv. Mišioms, mes, pasvaliečiai, dar neskubėjome iš Gailestingumo šventovės, bet suklupome maldai, juk šiandienos Šv. Mišiose, supamas tikinčiųjų, Jėzus mums nori išlieti savo meilę. Į  mūsų baimes, sumišimą, Jis atsiliepia: ,,Pasitikėkite manimi. Ateikite pas mane, kad galėčiau jumis pasirūpinti‘‘ (plg. Iz. 25, 6)

Grįžome jau sutemus

Į namus grįžome jau gerokai sutemus .  Vežėme  savo artimiesiems  Dievo Meilės ir Gailestingumo spindesį. Kelionės pabaigoje nepamiršome  maldomis padėkoti  Dievui ir Šv. Mergelei už suteiktas malones bei globą . Linkėjome daug palaimos už kelionę  geradariui Petrui ir jo šeimai.

Apie šios piligriminės kelionės svarbą bylojo pasvaliečių piligrimų pasuose uždėtas vienuolės antspaudas Gailestingumo šventovėje.