Kelionė į Panemunės pilis

Autorius: Data: 2011-12-01, 09:52 Spausdinti

Vilniaus r. Rudaminos „Ryto“ gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vida DAIRUTIENĖ

Nors prabėgo nemažai laiko, bet atmintyje vis dar iškyla neužmirštami mokytojų kelionės į Panemunės pilis vaizdai.

Vilniaus krašto švietimo darbuotojams Mokytojo dienos proga Lietuvių švietimo draugija „Rytas“ padovanojo kelionę į Panemunės pilis ir Lietuvos Veneciją.

Ekskursijos metu susipažinome su Nemuno pakrantės vaizdingose vietose išsidėsčiusiomis pilimis bei dvarais: Raudondvaryje – Tiškevičių dvaro rūmais ir parku; Seredžiuje – Palemono kalnu; Veliuonoje – Pilies ir Gedimino kapo piliakalniais; Raudonėje – Gedimino ąžuolu, pilies parku. Bitėnuose aplankėme Mažosios Lietuvos kultūros puoselėtojo Martyno Jankaus muziejų. Pasigėrėjome Nemuno panorama nuo legendomis apipinto senojo Rambyno piliakalnio.

Ant šio piliakalnio Lietuvių švietimo draugijos „Rytas“ pirmininkas Algimantas Masaitis įteikė Pietryčių Lietuvos metų mokytojo premiją Vilniaus r. Rudaminos „Ryto“ gimnazijos technologijų mokytojai ekspertei Jūratei Savičienei, o Švietimo ir mokslo ministerijos Regioninių mokyklų skyriaus vedėjas Jonas Vasiliauskas perdavė Švietimo ir mokslo ministro padėkas labiausiai nusipelniusiems Vilniaus krašto mokytojams.

Aplankėme Rusnės miestelį, kuris vienintelis Lietuvoje yra įsikūręs saloje. Visos Rusnės apžiūrėti neturėjome laiko, tačiau pamatėme vieną iš įdomiausių Pamario krašto objektų – garsųjį Mingės kaimą. Tai žvejų gyvenvietė, dar vadinama Lietuvos Venecija – čia kaimo namai išsidėstę abipus Minijos upės, tarsi atliekančios gatvės funkcijas. Jame pamatėme savotišką senųjų žvejų trobų architektūrą būdingą visam regionui. Smagiai praleidome laiką besidairydami į Nemuno deltos salas, švyturį, Kuršių marias. Esame nuoširdžiai dėkingi Lietuvių švietimo draugijai „Rytas“ ir jos pirmininkui A. Masaičiui už gražią bei įsimintiną kelionę.

Voruta. – 2011, gruod. 10, nr. 23 (737), p. 5.