Maišiagaloje besimokantys mokiniai vyksta į užsienį

Autorius: Data: 2011-12-07, 10:12 Spausdinti

Projekto koordinatorė mokykloje anglų kalbos vyresnioji mokytoja Sigita ŠLIŽAUSKAITĖ, Maišiagala, Vilniaus raj.

Vilniaus rajono Maišiagalos Lietuvos didžiojo kunigaikščio Algirdo vidurinės mokyklos mokiniai sėkmingai įgyvendina tarptautinį daugiašalį penkių šalių (Lietuvos, Slovakijos, Latvijos, Turkijos, Ispanijos) Comenius projektą „Knowing European Culture through National Cultures“.

Projekto dalyviai sukūrė filmuką apie Maišiagalos miestelį ir savo mokyklą, bendrą visų šalių kalendorių su svarbiausiomis šalių šventėmis, rengia bendrą projekto partnerių kompaktinę plokštelę su liaudies dainomis bei kuria bendrą legendų knygą (mokykla pasirinko legendą apie Vilniaus įkūrimą „Gedimino sapnas“).

Šiais mokslo metais į užsienio šalis vyksta ne tik mokytojai, bet ir mokiniai. 2011 m. rugsėjo 18-22 dienomis du septintos klasės mokiniai išvyko į Latviją, trys devintos klasės mokinės (spalio 16-21 d.) – į Turkiją.

„Labai džiaugiamės, kad mūsų dalyvavimas projekte buvo įvertintas ir mokytojai mus atrinko vykti į Latviją. Iš Vilniaus autobusų stoties kartu su muzikos mokytoja Jurgita Voskaniene, geografijos mokytoja Daiva Petkauskiene bei projekto koordinatore mokykloje Sigita Šližauskaite išvykome į Rygos oro uostą. Oro uoste pasitiko Latvijai atstovaujantys projekto dalyviai. Džiaugėmės sulaukę Turkijos ir Slovakijos atstovų ir visi drauge išvažiavome į Rūjieną. Netrukus mus pasitiko Baltojos jūra, o Rūjienoje nauji draugai su savo tėveliais ir pakvietė jų šeimose pagyventi.

Pirmas vakaras buvo šiek tiek nejaukus, nes labai jaudinomės. Tai buvo pirmas kartas kada turėjome patys savarankiškai susikalbėti anglų kalba. Tikras iššūkis!

Kitą kelionės dieną svečiavomės Vilpulkos pradinėje mokykloje, kur gavome daug dovanų. Po sočių pietų dalyvavome mokyklos „Rudenėlio“ šventėje, kur žaidėme ir šokome drauge su pradinukais. Grįždami užsukome į Naukšėnų dvaro muziejų.

Rytas prasidėjo Rūjienos merijoje, paskui nuvykome į nuostabų miestą Cesį, paskui keliavome į Valmierą, kur lankėmės bažnyčioje, klausėmės pasakojimų apie bažnyčios istoriją, o užlipę į bažnyčios varpinę galėjome matyti Valmierą iš paukščio skrydžio. Tą dieną susipažinome su latvių papročiais.

Rūjienos vidurniė mokykla mus šiltai priėmė. Žiūrėjome spektaklį, kurį mums buvo paruošę suaugę neįgalieji. Tame pačiame renginyje mums pašoko ir padainavo pradinukai. Labai patiko latvių kalba atliekama daina „Du gaideliai“. Po renginio lankėmės vyresniųjų mokinių klases, biblioteką ir sporto salę. Tos dienos popietę pasakojo, kaip auginamos kanapės, ragavome kanapių sviesto su duona, šokinėjome ant batuto, galėjome nusipirkti kanapių sviesto ar pažvejoti, o miesto muziejuje apžiūrėjome japonų padovanotus daiktus Rūjienai, važiavome į ledų fabriką, matėme, kaip gamina ledus, ir jų ragavome.

Siguldoje aplankėme pilį. Rygoje vaikščiojome po didelį ir gražų senamiestį. Atsveikinę su „COMENIUS“ projekto dalyviais išvykome namo. Viešnagė Latvijoje buvo nuostabi ir tikrai neprailgo.“

Danielius Meržinskis ir Eglė Našlėnaitė, 7 kl. klasės mokiniai

Kai pernai mūsų šeima priėmė mokinį iš Turkijos, net nesvajojau, kad po metų aš pati keliausiu į saulėtąją Turkiją.

Kartu su projekto koordinatore mokykloje Sigita Šližauskaite, dailės mokytoja Nijole Kūjalyte ir šokių mokytoja Danute Lukšiene bei bendraklasėmis Gitana ir Jurgita vykau į Rygą, iš ten skridau į Turkiją. Kelionė buvo iš tiesų nelengva: keliavome beveik visą parą. Jaudulys maišėsi su baime, nes tai buvo pirma kelionė lėktuvu, bet vaizdai pro langą atpirko viską. Nuvykus mus pasitiko vaikai, pas kuriuos turėjome gyventi. Iš pradžių buvo nejauku, bet po kelių akimirkų supratau, kad čia visi labai malonūs, svetingi ir mieli.

Mokykloje mane sužavėjo svečių sutikimas su būgnais, tautiniu šokiu, projekto dalyvių dainomis. Buvo taip šaunu, kad mes ėjome mokytis šokio.

Visos praleistos dienos Turkijoje buvo turiningos: išvykos į kalnus, susitikimai su mokiniais, žaidimai ir pramogos, pažintis su vietine kultūra, bendros vakarienės su šeimomis. Gal labiausiai įstrigo diena, kai maudėmės jūroje, nes tokios jūros dar nebuvau mačiusi bei tos dienos vakaras, kai visi vaikai susirinkome kartu ir vakarieniavome. Buvo tikrai įdomu paragauti turkų tradicinių patiekalų. Beje, jie labai skanūs. Pastebėjau, kad turkai yra daug svetingesni ir mielesni žmonės nei galvojau anksčiau.

Aš pakeičiau požiūrį į gyvenimą ir pati stengiuosi būti geresne. Labai ačiū, kad mūsų mokykloje vyksta toks projektas!”

Emilija Stanevičiūtė, 9 kl. mokinė

Pirmą dieną, nuvykus į Hatay miestą, buvo nejauku: nedrąsu šeimoje, baimė suklysti kalbant angliškai, ne savo lova. Apsipratau, nes manimi rūpinosi mieli ir malonūs žmonės, akį džiugino Hatay nuostabūs kalnai, labai mėlyna ir švari jūrai. Labai patiko išvyka į kalnus ir olos. Pirmą kartą buvau turkiškoje saunoje – ji neatskiriama turkų kultūros dalis. Be galo apsidžiaugiau, kad mano pateikta idėja (knygos viršelis) kitam projekto produktui, bendrai legendų knygai, buvo atrinkta projekto koordinatorių ir mokytojų. Gaila, kad viskas taip greitai pasibaigė. Aš tikiu, kad šis Comenius projektas bus ne paskutinis mokykloje ir vėl turėsiu galimybę patirti naujų įspūdžių. Išvykdama pati sau pažadėjau, kad ši kelionė į Turkiją bus ne paskutinė, aš būtinai dar ten sugrįšiu.“

Jurgita Piepolytė, 9 kl. mokinė

2011 metų spalio 16-oji į atmintį įsirėžė visam gyvenimui – kelionė į Turkiją, į Hatay miestą. Kai nuskridome į Hatay miestą buvo jau naktis: miestas kalnų apsuptyje, mirgantis nuo šviesų, atrodė įspūdingai. Mūsų laukė šeimos. Mane pristatė berniukui, vardu Memetas. Kitą rytą labai jaudinausi, tad atsikėliau labai anksti, mačiau kaip bunda miestas. Pusryčiavome. Tradiciniai turkiški pusryčiai: duona, sūris, arbata. Mokykloje sutiko labai iškilmingai: skambėjo būgnai, tradicinis tautinis šokis, dainos. Buvo smagu kartu dainuoti turkiškai. Mokykla buvo išpuošta visų šalių vėliavomis. Lietuvos vėliavų taip pat gavo dovanų nuo mūsų. Labai patiko programa: pusė dienos išvykos kartu su mokytojais, užsiėmimai, o likusi dienos dalis skirta tik mums – vaikams. Labai patiko, kad vakarais būdavome visi kartu: Jurgita, Emilija, aš, Memetas, Beyza, Dambla ir pernai mūsų mokykloje svečiavęsis Giokseminas. Po tradicinės vakarienės su turkiškais patiekalais, susigalvodavome veiklos: žaidėme futbolą, sportavome, šokome.

Paskutinį vakarą visiems svečiams projekto organizatoriai įteikė dalyvių pažymėjimus. Tą patį vakarą susipažinome ir su naujuoju mokyklos vadovu, nes direktorius, kurį jau pažinojome viešnagės mūsų mokykloje metu, tą patį vakarą atsisveikino ir su savo kolegomis.

O mes žadėjome palaikyti ryšius su naujaisiais draugais ir kada nors sugrįžti.“

Gitana Gancevskaja, 9 kl. mokinė

Comenius programa yra Mokymosi visą gyvenimą programos dalis, kuri Lietuvoje administruojama Švietimų mainų paramos fondo. Projekto finansavimą remia Europos Komisija. Šis pranešimas atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Nuotraukose:

1. Araišu gyvenvietėje ant polių (Latvija )

2. Mūsų mokyklos delegacija Rūjienos miesto merijoje (meras Guntis Gladkins, šalia jo – turizmo skyriaus vadovė Guna Ķibere)

3. Projekto dalyviai iš Slovakijos, Lietuvos ir Turkijos (Latvija)

4. Stebime KIUNEFE gamybą (Turkija, Hatay)

5. Svečių sutikimas Vali Ürgen İlköğretim Okulu mokykloje

6. Tautų draugystė. Visos penkios delegacijos kartu Turkijoje, Hatay

7. Vilpulkos pirmokai kartu su delegacija iš Lietuvos

Voruta. – 2011, gruod. 23, nr. 24 (738), p. 13.