Lietuvos švietimo istorijos muziejuje – edukaciniai užsiėmimai moksleiviams

Autorius: Data: 2018-10-10 , 11:30 Spausdinti

Lietuvos švietimo istorijos muziejuje – edukaciniai užsiėmimai moksleiviams

Irma GŪŽIENĖ, Lietuvos švietimo istorijos muziejaus komunikacijos koordinatorė, www.voruta.lt

Lietuvos švietimo istorijos muziejus, įkurtas dar 1922 m. tuometinės Kauno miesto savivaldybės kaip Pedagoginis muziejus, yra vienas iš trijų seniausių muziejų nepriklausomoje Lietuvoje. Ilgus dešimtmečius glaudęsis įvairiose Kauno vietose, nuo 2000 metų muziejus įsikūrė tinkamose, muziejinei veiklai pritaikytose patalpose Vytauto prospekte.

Šiandien muziejus – ne tik atminties institucija su gausybe sukauptų kultūros vertybių, supažindinančių lankytoją su švietimo raida Lietuvoje, bet ir šiuolaikiškas kultūrinės sklaidos centras su patirtinėmis ekspozicijomis bei gyva edukacine veikla jose.

Pasauliui sparčiai keičiantis, Lietuvos švietimo istorijos muziejus siekia būti įdomus ir patrauklus, daug dėmesio skiria jaunimo edukacijai, stengiasi lanksčiai ir kūrybingai įtraukti lankytoją į edukacinį procesą. Interaktyviai, edukacinei veiklai pritaikytos ir muziejaus ekspozicijos.

Čia vyksta tiek patirtiniai, tiek virtualūs edukaciniai užsiėmimai, teatralizuoti, žaismingi edukaciniai renginiai.

Edukaciniai užsiėmimai moksleiviams muziejuje organizuojami naudojant žodinius, vaizdinius, praktinius ir kitus darbo su vaikais metodus. Žodiniai – dažnai dialogo, pokalbių, diskusijų pagrindu, tolerantiškai priimant įvairiausius lankytojų pasaulio interpretavimo būdus, orientuojantis į patį edukacijos procesą, o ne taikant didaktinį pokalbį (pvz.: edukacinis užsiėmimas „Mokykla vakar ir šiandien“). Muziejus stengiasi ne mechaniškai perduoti žinias, bet plėtoti jaunojo lankytojo supratimą, požiūrį, vertybes.

Muziejuje taikomi vaizdiniai edukacijos metodai jungiami su praktiniais kūrybingumui ugdyti taikomais metodais (pvz.: edukacinė programa „Kaip žaidė mano senoliai“). Dažnai tai būna savarankiškos užduotys, praktiniai darbai, padedantys suformuoti ir tobulinti įgūdžius (pvz.: edukacinis užsiėmimas „Dailyraštis tarpukario Lietuvos mokykloje“), žaidybiniai, vaidybiniai (pvz.:“ edukacinis užsiėmimas „Kaip skaito tėtis“), pasinėrimo į praeitį rekonstrukcijos metodai (pvz.: edukacinis užsiėmimas „Daraktorinė (slaptoji) XIX a. mokykla“), interaktyvaus mokymo metodai, kur moksleivis pats gali šviestis ir auklėtis (pvz.: edukacinis užsiėmimas „Nuo piktogramos iki permutacijos“).

Visada netikėtas žaidimas moksleiviams yra spontaniškas ir įdomus procesas. Nėra ribos tarp žaidimo ir kūrybos – tai kūrybinis procesas (pvz.: edukacinis užsiėmimas „Legendos gamtoje“), sąlygojamas laisvos, savanoriškos veiklos, teikiančios malonumą. Žaidimo metu moksleivis išgyvena įvairius jausmus, kurie padeda vystytis kaip individualybei ir kaip kolektyvo nariui. Sudarant žaidiminę situaciją, kūrybinė veikla pasireiškia akivaizdžia forma, įsijungia moksleivių vaizduotė, mąstymas; plėtojamas bendras žaidimo siužetas. Pastabus, svarbus žaidimo ir veiklos partneris – muziejaus edukatorius. Žaidžiamų vaidybinių žaidimų (pvz.: edukacinis užsiėmimas „Daraktorinė (slaptoji) XIX a. mokykla“) elementai edukacijos procese visapusiškai ugdo asmenybę, augina ir brandina žmogų. Vaidybinis veiksmas pats savaime padeda atsipalaiduoti, sumažinti bendravimo baimę, išugdyti geranoriškumą, toleranciją ir kūrybinio atsivėrimo nuostatą. Dalyviams tai džiaugsmo šaltinis, gera emocinė atmosfera.

Muziejaus edukaciniai užsiėmimai, kurių metodiniu pagrindu pasirinkta M. Montessori mokymo sistema, yra išskirtiniai tuo, kad suteikia vaikams visišką laisvę veikti ir gauti visada gerą rezultatą (pvz.: edukacinis užsiėmimas „Vaikų darbeliai vaikų nameliuose“). Šiandieniniame pasaulyje ši edukacinė programa yra ypač aktuali dėl savo metodikos, naudojama smulkioji motorika, kuri lavina loginį mąstymą. Taip pat lavinamas vaikų kūrybingumas ir socialinis intelektas – matematika geometrija, geografija, rašymas ir skaitymas tampa kūrybos objektu. Vaikai mokinami spręsti problemas, mąstyti ne pagal vyresniųjų pateiktą algoritmą, o surasti savo problemos sprendimą. Sudominę ir paskatinę vaiką ieškoti skirtingų problemų sprendimo būdų, suteikiame jam atradimų džiaugsmą. Vaikams paliekama visiška laisvė savirealizacijai. Vaikai nevertinami ir nelyginami tarpusavyje.

Lietuvos švietimo istorijos muziejus kviečia dalyvauti edukaciniuose užsiėmimuose. Mokyklos taip pat gali pasinaudoti Europos Sąjungos struktūrinėmis lėšomis finansuojama priemone – kultūros pasu /http://kulturospasas.emokykla.lt/.

Muziejai



Post Your Comments

Susiję straipsniai

Lankomumas


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Archyvas

Rubrikos

Sekite mus per Facebook!

RSS srautas

Vorutos RSS srautas

Svetainės medis

Svetainės struktūra