Kas yra geras vadovas ir kaip tokį rasti?

Autorius: Data: 2018-10-16 , 09:13 Spausdinti

Kas yra geras vadovas ir kaip tokį rasti?

PR

Geras vadovas – ne tas, kuris aiškina ir vadovauja, tačiau tas, kuris geba parodyti gerą pavyzdį ir tuo pačiu tapti sektinu, kuris darbuotojų pripažįstamas kaip geriausia įmonės dalis. Šiais laikais net nebesakoma „vadovas“, kadangi kur kas dažniau minimas žodis „lyderis“. Tiesa, įmonei susirasti gerą vadovą yra labai rimtas darbas, tad jų paieška ir atranka, kurią atlieka specializuoti specialistai, dažnai tampa reikalinga tarsi oras. Be jų rasti tuos, kurie labiausiai kvalifikuoti ir kurių charakterio savybės atitinka konkrečios įmonės poreikius – sunku.

Vadovų paieška ir atranka dažniausiai vykdoma keliais etapais įvertinus kuo daugiau skirtingų kriterijų bei suderinus kuo daugiau smulkmenų. Juk kiekviena įmonė gali tiksliai pati apibrėžti, koks vadovas konkrečiai geriausias jai. Skiriantis įmonės filosofijai tuo pačiu skiriasi ir poreikis.

O geri vadovai, kurie prilyginami lyderiais, dažniausiai apibrėžiami šiais žodžiais.

  1. Pirmiausia geras vadovas turi labai gerai pažinoti visus darbuotojus, kad jam pavyktų palaikyti su tais artimu santykius. Žinoma, kai įmonė yra labai didelė – daugeliu atveju to padaryti paprasčiausiai neįmanoma. Tokiu atveju daugiau dėmesio reikia skirti artimiausiai darbo aplinkai reguliariai aplankant ir darbuotojus, susipažįstant su jų nusiskundimais bei kuo jie nepatenkinti.

  2. Lyderis turi paskatinti darbuotojus drąsiai išreikšti savo nuomonę ir tuo pačiu pasidalinti savo patirtimi, ką jie galvoja apie vieną arba kitą dalyką. Daugelis darbuotojų tai daro nenoriai, nors turi gerų idėjų. Skatinkite darbuotojus kalbėti, kadangi jų patirtys gali būti auksinės.

  3. Vadovas taip pat neatsiejamas nuo racionalaus mąstymo. Tiesa, tas mąstymas turi būti ne tik jo kasdieninė dalis, tačiau ir darbuotojų, kurie taip pat gali prisidėti prie sprendimų priėmimo. Štai todėl rekomenduojame skatinti darbuotojus strategiškai mąstyti, kaip galima išspręsti konkrečią problemą.

  4. Lyderis arba vadovas prisiima atsakomybę net ir tokiu atveju, jeigu klaidą padarė jo darbuotojas. Paprasčiausiai jis yra atsakingas už darbuotoją ir klaida taip pat siektina su juo. Svarbiausia pačiam prisiimti atsakomybę ir atsakyti už ją atitinkamais būdais.

  5. Žinoma, lyderis yra tas, kuris rodo gerą pavyzdį. Ne tik darbe, tačiau ir bendravime, kultūros kūrime bei visose kitose smulkmenomis, kurios gali pasirodyti gana nereikšmingos, tačiau išties daug lemiančios. Darbuotojams labai svarbu matyti, kad vadovas yra atidavę darbui. Tuo pačiu ir jie pasiruošę skirti daugiau laiko įmonės pozicijos gerinimui ir tikslų siekimui.

  6. Žinoma, vadovas nėra visažinis, tad jis taip pat turi nebijoti klausti ir net prašyti patarimų iš darbuotojų. Taip – jis autoritetas, tačiau net ir autoritetai žino ne viską, o tam tikroje sferoje dirbantis kvalifikuotas specialistas visada žinos geriau nei tas, kuris valdo visą įmonę apimančią daug skirtingų detalių.

  7. Dar viena smulkmena, kuri labai reikšminga – pozityvus mąstymas. Būtent vadovas kuria tą atmosferą, kuri išlaiko įmonėje. Kuo ji yra pozityvesnė – tuo darbuotojai tai labiau pajus.

Geras vadovas yra sektinas pavyzdys, kuris eina ne priekyje darbuotojų, o už jų. Suprantamas, kad tokį surasti gali būti labai sudėtinga. Dažnu atveju tenka kreiptis į personalo atrankos specialistus, kurie „medžioja galvas“. Jeigu vadovas to vertas – negaiškite savo laiko ir palikite paieškas tiems, kurie tai išmano geriausiai.

Reklama Reklama/Skelbimai



Komentarai

traffix.lt

Susiję straipsniai

Lankomumas


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Archyvas

Rubrikos

Sekite mus per Facebook!

RSS srautas

Vorutos RSS srautas

Svetainės medis

Svetainės struktūra