J. Mačiūno gimtadienio proga atidaryta paroda „Raktas į meną“

Autorius: Data: 2010-01-10, 07:33 Spausdinti

2010 m. lapkričio 11 d. (ketvirtadienį) Jono Meko vizualiųjų menų centre (JMVMC) atidaryta paroda „Raktas į meną“ („Key to Art“). Paroda skirta gerai žinomo „Fluxus“ meno pradininko Jurgio Mačiūno 79-osioms gimimo metinėms paminėti. Joje eksponuojamos kelios teminės piešinių, koliažų, fotografijų, objektų serijos.
 
Simbolišką funkciją parodoje atlieka Hollis Melton „Fluxus vestuvių“ fotografijų serija, kurioje užfiksuotos improvizuotos Jurgio Mačiūno ir Billie Hutching vedybos, įvykusios 1978 metų vasario 25 d. Niujorke, Jean Depuys‘o ir Olgos Adorno lofte, Broadway 537. Jurgis ir Billie surengė savotišką vedybų vaidinimą – persirengimo „apeigas“(Jurgis vilkėjo nuotakos drabužius, o Billie – juodą fraką).
 
Parodoje eksponuojama ir serija J. Mačiūno koliažų – piešinių, pavadintų „Plates“. Juose menininkas sumanė vizualiu būdu išreikšti alternatyvią kultūros istorijos versiją, kuri transformavosi į savotišką mokslinių ir estetinių formų mišinį, kuris kėlė problemų nusistovėjusioms istorijos rašymo (mąstymo) klišėms.
 
Atskirą dalį sudaro Mačiūno bendražygių, garsių „Fluxus“ atstovų kūriniai, objektai. Yoko Ono grafiškų piešinių serija „Do it yourself fluxfest“ (1966), taip pat Joseph Beuys, George Brecht, Nam June Paik, John Hendricks, Alison Knowles, Ben Vautier, Stan Vanderbeek, Ay-O, Paul Sharits, Gianni Emilio Simonetti, Daniel Spoerri ir kitų menininkų konceptualūs piešiniai, koliažai, nuotraukos, siurrealizmo ir dadaizmo klestėjimo laikus primenantys tekstai-geometrinės figūros, pavyzdžiui: bendri John Cage, Dan Flawin, Paul Brach, H. Rosenberg mašinraščio eksperimentai, erdvinė Chieko Shiomi poema Nr. 2 ar George Brechto vizualus politinis tekstas apie meną ir visuomenę, instrukcijos Fluxus veiksmams, objektai – Yoko Ono „Šypsenų dėžutės“, Robert Watts originalių pieštukų su išgraviruotais užrašais kolekcija ar šio menininko dėžutė, pilna netikrų dolerių kupiūrų. Tokie kūriniai ne tik sukuria savitą parodos atmosferą ir foną J. Mačiūno kūriniams, jo veiklai, bet ir bendrai papildo visą ideologinio Fluxus performatyvumo panoramą.
 
„Fluxus“ veiklos ir šios parodos alter ego galėtų būti neįvardinto autoriaus piešinys, kuriame matome tuščią kvadratą ir vietą, paliktą parašui, tarsi kviečiantis atsisakyti stereotipų ir kurti savo (meno) istoriją.
 
A. Didžgalvio nuotr.
 
www.delfi.lt
 
Nuotraukoje: Jonas Mekas. Fone – Jurgio Mačiūno portretas

Sena Voruta



Susiję straipsniai

Comments are closed.

Lankomumas


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Archyvas

Rubrikos

Sekite mus per Facebook!

RSS srautas

Vorutos RSS srautas

Svetainės medis

Svetainės struktūra