Istorija – gyvenimo mokytoja: praktinė mokytojų konferencija

Autorius: Data: 2010-01-10, 07:33 Spausdinti

Istorija – gyvenimo mokytoja (Ciceronas)
 
2010 m. sausio 28 d. Vilniaus „Ryto“ vidurinėje mokykloje vyko praktinė konferencija „Istorijos mokytojo vaidmuo ugdant tautines, pilietines ir patriotines mokinių nuostatas“.
 
Jos bei konkurso organizatorius – Vilniaus apskrities švietimo taryba ir švietimo draugija „Rytas“. Konferencijos tikslas: ne tik apžvelgti vidurinių mokyklų ir gimnazijų, esančių apskrities teritorijoje, istorijos kabinetų apžiūros-konkurso, skirto Lietuvos vardo 1000-mečiui rezultatus, bet ir pabrėžti istorijos mokymo svarbą bei reikšmę šiose mokyklose. Ją sudarė dvi dalys: mokytojų pranešimai ir istorijos kabinetų apžiūros rezultatų paskelbimas bei apdovanojimai.
 
Kartu į antrąjį Lietuvos tūkstantmetį žengia bei išgyvena lemtingą valstybės laikotarpį – lūžį ir mūsų jaunoji karta, kurią reikia išmokyti pažinti, saugoti savo praeitį bei padėti kurti ateitį, pristatyti nuveiktus darbus, negailint nei dvasinių, nei fizinių jėgų.
 
Taigi konferenciją ir pradėjo jaunoji karta – nuskambėjo Karoliniškių „Ryto“ vidurinės mokyklos mokinių eiliuotas Lietuvos istorijos pristatymas ir solinė giesmė. Vaidinimo forma glaustai bei išraiškingai buvo priminti visi brangūs ir skaudūs Lietuvos istorijos įvykiai – pabrėžtas laisvės, tiesos, žodžio brangumas. Tai užbaigė trumpas poeto Vytauto Mačernio eilių paskambinimas pianinu.
 
Dalyvavo mokyklų vadovai, mokytojai ir švietimo skyrių atstovai iš visų Vilniaus apskrities savivaldybių. Sveikinimo žodį tarė, padėkojo atvykusiems bei pamąstymais apie istoriją pasidalijo garbūs svečiai: Vilniaus apskrities viršininkas Jonas Vasiliauskas, Valentinas Šapalas ir valstybinės švietimo priežiūros skyriaus vedėja Ramutė Zungailienė.
 
„Ryto“ mokyklos direktorė Ramunė Rimkuvienė, cituodama garsių žmonių mintis, akcentavo istorijos svarbą ir tai, kad ji yra labai svarbi mums todėl, kad mažiau kluptume gyvenimo kelyje.
 
Keturis pranešimus perskaitė Ukmergės r. Veprių vid. mokyklos mokytojas metodininkas Vytas Medonas, Vilniaus r. Juodšilių „Šilo“ gimnazijos mokytoja Roberta Stupuraitė, Širvintų L. Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos mokytojas metodininkas Jonas Stankevičius ir Vilniaus „Ryto“ vid. mokyklos mokytoja ekspertė Vilma Riabovienė.
 
Pranešimų akcentai
 
Mokytojai, pristatydami savo pranešimus, naudojosi vaizdine medžiaga – ekrane rodė pavyzdžius, svarbesnius pranešimų momentus, mokyklų įvykius, nuotraukas iš ekskursijų, kelionių, mokinių darbus bei jų rezultatus.
 
Ukmergės r. Veprių vid. mokyklos mokytojas metodininkas Vytas Medonas perskaitė savo pranešimą „Istorijos dalyko integracija“. Šio pranešimo tikslas buvo paanalizuoti integruotas istorijos pamokas. Pasak mokytojo, tokios pamokos yra pilietinės akcijos. Pranešėjas paanalizavo tris tokias istorijos akcijas. 1. Netradicinė istorijos akcija – „Likimo traukinys“. Vaikai mokosi tremtinių dainų, padarė vežančius į Sibirą vagonų maketus, analizuoja tų žmonių skaudžius atsiminimus, organizuoja žuvusiųjų pagerbimus kapinėse. 2. Integruota pamoka „Laisvės gynėjų diena“, skirta 1990 m. sausio 13-ąjai. Papasakojo apie projektą „Tremtis ir rezistencija…“. Moksleiviai turėjo galimybę apsilankyti Genocido aukų muziejuje. Kitas projektas – „Lietuvos rajonų dvarai 1000-mečio šviesoje“. V. Medonas parodė ir aiškino įvairių Lietuvos dvarų ar jų likučių nuotraukas, interjero bei eksterjero detales, vaizdinės medžiagos apie dvarus pavyzdžius, parengtus jo moksleivių. 3. Integracijos kryptis „Viduramžiai“. Taip pat gausiai iliustruota vaikų parengtomis nuotraukomis apie viduramžių riterių gyvenimą, aprangą, papročius. Vienas iš svarbiausių mokymo dalykų yra kartojimas. Tam rengiamos „Kartojimo pamokos“. Per jas mokiniai pristato savo atliktas užduotis, mokosi dirbti komandose bei pateikia tokio darbo rezultatus.
 
Vilniaus r. Juodšilių „Šilo“ gimnazijos jauna mokytoja Roberta Stupuraitė pristatė pranešimą „Naujųjų technologijų taikymas istorijos pamokose“. Pasak jos, mokymosi rezultatai priklauso nuo technologijų taikymo pamokose. Ypač teigiamą poveikį mokiniams daro vaizdinis metodas. Pranešėja plačiai pristatė interaktyvią lentą ir pademonstravo jos naudojimą bei taikymą istorijos pamokoje. Taip pat aptarė tokios lentos privalumus ir trūkumus.
 
Širvintų L. Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos mokytojas metodininkas Jonas Stankevičius savo pranešime „Projektinė veikla ir istorijos mokymas“ apibūdino taikomus projektus. Jis su savo mokiniais taip tyrinėja istoriją; pavyzdžiui, daro išvykas ir ieško tam tikrų negirdėtų arba pamirštų kaimų, Širvintos upės ištakų ar pan. Tai vaikams labai įdomu bei, svarbiausiai, duoda pažintinę-istorinę naudą.
 
Vilniaus „Ryto“ vid. mokyklos mokytoja ekspertė Vilma Riabovienė parengė pranešimą „Mokyklos muziejaus vaidmuo, dėstant istoriją“ ir papasakojo kaip panaudoja „Ryto“ mokyklos muziejų, mokydama istorijos. Trumpai apibūdino patį muziejų, kurį buvo galima aplankyti, jo istoriją (įkurtas 1997 m.) ir „Kraštotyros“ būrelį. Anot mokytojos, šis muziejus – mokyklos širdis. Ji pristatė unikaliausius eksponatus, parodė jų nuotraukas. Čia veikia parodos, įvairūs renginiai, vykdomos edukacinės programos. Vadovaujami V. Riabovienės, moksleiviai apsilankė etninėje Lietuvos žemėje – Gervėčiuose. Taip pat pristatė bendrus projektus, vykstančius mokykloje. Pavyzdžiui, istorijos dalyko projektai daromi su kitų dalykų mokytojais: istorija ir daile arba istorija ir muzika.
 
Buvo paklausyta ištrauka iš Mildos Griežytės įgarsinto rašinio apie šitoje mokykloje besimokiusį, sausio 13-ąją prie televizijos bokšto tragiškai žuvusį, Darių Gerbutavičių.
 
Istorijos kabinetų apžiūros-konkurso apdovanojimai
 
Konferencija baigėsi nominacijų ir dovanėlių įteikimu. Pagerbė tuos mokytojus ir mokyklas, kurie dalyvavo bei užėmė prizines vietas gimnazijų ir vidurinių mokyklų, esančių Vilniaus apskrities teritorijos, istorijos kabinetų apžiūroje-konkurse, skirtame Lietuvos vardo 1000-ečio paminėjimui. Visi jie – pristatyti bei apdovanoti.
 
„Ryto“ draugija su Švietimo taryba įteikė istorijos kabinetų nominacijas. Buvo apdovanoti po du I, II ir III vietų nugalėtojai.
 
I-ąją vietą laimėjo Vilma Riabovienė ir Vytas Medonas, II-ąją – Stasys Andriulionis ir Roberta Stupuraitė, III-čioji atiteko Jadvygai Jurgelevičienei ir Daivai Guzelienei.
 
Viską gražiai užbaigė du tremtiniai, norėję pasisakyti ir pasidžiaugti, kad tremties tema dabar labai aktualiai dėstoma mokyklose, kad jauni žmonės turi galimybę sužinoti tai, kas skaudaus bei žiauraus vyko Lietuvoje, tą suprasti, įsigilinti ir įvertinti, padedant savo istorijos mokytojui.
 
Tikimąsi, jog ši surengta praktinė konferencija „Istorijos mokytojo vaidmuo ugdant tautines, pilietines ir patriotines mokinių nuostatas“ padės mokytojams ryžtingiau bei atkakliau susitelkti iššūkiams ugdant jaunąją kartą – patriotus.

Radvilės Rimgailaitės nuotr.
 
Nuotraukose:
 
1. Eišiškių Stanislovo Rapolionio gimnazijos mokytoja Liudmila Jurgelevičienė ir Algimantas Masaitis
2. „Ryto“ mokyklos muziejaus ekspozicija
3. Širvintų L. Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos direktorė Janina Martinaitienė ir Danguolė Sabienė
4. Vilniaus „Ryto“ vid. mokyklos mokytoja ekspertė Vilma Riabovienė ir Algimantas Masaitis
 
Voruta. – 2010, vas. 6, nr. 3 (693), p. 9.

Sena Voruta



Susiję straipsniai

Comments are closed.

Lankomumas


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Archyvas

Rubrikos

Sekite mus per Facebook!

RSS srautas

Vorutos RSS srautas

Svetainės medis

Svetainės struktūra