Tremtis – tautos žaizda*

Autorius: Data: 2012-06-14, 16:16 Spausdinti

Tremtis – tautos žaizda*

* Vilniaus jėzuitų gimnazijos istorijos ir pilietiškumo mokytojo Fausto Meškuočio kalba pasakyta iškilmingame Gedulo ir Vilties bei Okupacijos ir Genocido dienoms skirtame minėjime LR Seime 2012 m. birželio 14 dieną

Didžiai gerbiami šio minėjimo svečiai ir dalyviai, brangūs Lietuvos žmonės. Būkite pagerbti šią skaudžią ir kilnią Lietuvai dieną. Tikiu, kad šiandien čia ir dabar, šioje vietoje galėtų būti daugelis mokytojų iš visos Lietuvos ir galėtų pasidalinti apie darbo patirtį, ir gyvenimą su jaunais žmonėmis. Man didelė garbė atstovauti mokytojų bendruomenei jūsų akivaizdoje.

Yra tik du būdai gyventi. Vienas, galvoti jog stebuklų nebūna, kitas – galvoti, jog viskas yra stebuklas, taip teigia Albertas Enšteinas. Birželio mėnuo Lietuvoje, tai priešybių mėnuo, čia vasaros vėsus lietus, čia šilumos smaguma, čia Joninių laužai, dainos, šokiai, bažnyčioje birželinės pamaldos, atlaidai ir čia pat abejingumas tautinėms religinėms vertybėms. Čia skausmu perveriantys prisiminimai, ultimatumas, Raudonosios armijos įsiveržimas, sovietinė okupacija, ir priešprieša, pasipriešinimas sukilimu, pirmieji traukiniai į Sibirą. Priešprieša juntama ir žmogaus viduje, nuolatinė kova. Sugebu gero trokšti, o padaryti – ne. Nedarau gėrio, kurio trokštu, o darau blogį, kurio nenoriu. Štai sakoma, blogai dabar, bet ar mes ne ta pati lietuvių tauta, kuri per pastaruosius 200 metų nuo Tado Kosciuškos sukilimo, kas 30 metų įrodėme, kad trokštame būti laisva, gyva tauta. Taip, esame atsakingi už laisvę.

Bet grįžkime prie mokyklos. Birželio mėnesį vieni mokiniai pradeda atostogauti, o bebaigdami vidurinę mokyklą abiturientai, jaudinasi per egzaminų sesiją. Šiais mokslo metais, tai yra vakar, per istorijos valstybinį brandos egzaminą buvo paklausta mokinių, paaiškinkite lietuvių kilmę. Nurodykite Lietuvos Laisvės Kovos Sąjūdžio tikslus ir paaiškinkite, kokią reikšmę lietuvių tautos istorinei raidai turėjo šio tikslo siekimas. Pagrindinis mokinio ir mokytojo darbas yra kasdienybėje: mažoje aplinkoje, klasėje, pamokos metu. Mokiniams padedame augti, suvokti savo pašaukimą, formuoti nuomonę, pasaulėžiūrą, tapatybę. Mes, mokytojai, besidalindami savo patirtimi, gyvenimu iš jaunų žmonių galime išgirsti gilių minčių, jautrių pastebėjimų ir rimtų užduodamų klausimų, jaunatviško žavesio savęs ieškojimo. Kai paklausiu mokinių per istorijos pilietiškumo pamokas, kiek jūsų artimųjų senelių, prosenelių buvo ištremta, patikėkite, pakelia rankas daugiau kaip pusė mokinių. Kartu suvokiame, kad esame tremčių dalis.

Mano rankose yra mažas mokinių projektinis darbelis. Mokinių grupelę bendravo su savo artimaisiais, surinko liudijimus ir užrašė traukinio vagonuose, pristatant darbą, tylios maldos minute pagerbėme tautos genocidą. Arba po pamokos priėjusi mergaitė paklausė, ar galima, mokytojau, suorganizuoti susitikimą su mano močiute, kad ji papasakotų apie tremtį? Taigi suvokėme, kad vaikai yra tremties aukos dalis. Arba darnai užduodu klausimą mokiniams, koks yra mūsų šeimų, namų, tėvynės, valstybės pavadinimas? Atsakymas – Lietuva.

Tremtis – tautos žaizda, bet neprisiriškime prie sielvarto. Mokėkime atleisti, kad iš istorijos nedingtų gyvenimo žinia ir kaip apaštalas Jokūbas skelbia: „Laikykite tikru džiaugsmu, kad pakliuvote į visokius išmėginimus“. Supraskite, tikėjimu išmėginimus gimdo ištvermę, o ištvermė subręsta darbuose, kad taptumėte tobuli, subrendę ir nieko nestokotumėte. Nebijokime gyventi viltimi.

www.lrs.lt

Tomo Lukšio (BFL) nuotr.

© Baltijos fotografijos linija

Voruta. – 2012, birž. 23, nr. 13 (751), p. 1, 12.

Seimas , , , , , , , , , , , ,



Susiję straipsniai

Comments are closed.

Lankomumas


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Archyvas

Rubrikos

Sekite mus per Facebook!

RSS srautas

Vorutos RSS srautas

Svetainės medis

Svetainės struktūra