Euroscola ir ne trys sekundės euforijos…

Autorius: Data: 2012-02-28, 10:09 Spausdinti

Kartais tikrai nesinori tikėti sėkme ir visiškai pasikliauti savo bei kitų žmonių jėgomis, ypač kai ant plauko kabo didžiulio konkurso pergalė, tačiau viltis, užgimusi, pamačius komandos pastangas ir norą, neleido užgesti mūsų tikėjimui.

Iškovotas laimėjimas pareikalavo neabejotinai daug darbo ir pasiruošimo, finalo metu ypač reikėjo palaužyti galvas ir buvo matyti ne vienos besigrąžiojančios rankos bei nerimas veide, tačiau viskas atsipirko šimtu dvidešimčia procentų, nes pagrindinis prizas – tai labai vertinga, visuomeniška, tarptautinė ir kultūrinė patirtis, kurią gali patirti dar būdamas moksleiviu.

Tai visgi kas yra „Euroscola“ konkursas? Kiekvienos ES šalies moksleiviai turi galimybę dalyvauti Euroscola programoje, kuri suteikia galimybę aplankyti EP būstinę Strasbūre ir dalyvauti jaunimo debatuose bei balsavime ES klausimais, modeliuojant realaus EP darbą. Debatai vyksta anglų ir prancūzų kalbomis, o juose dalyvauja daugiau nei 500 moksleivių iš ES valstybių narių ir kandidačių.

Euroscola programoje dalyvauja 14-18 metų moksleiviai. Dalyvauti programoje EP kviečiama žmonių grupė, kurią sudaro 24 moksleiviai ir du mokytojai. Laimėtojams Europos Parlamentas skiria 10 tūkst. eurų apmokėti šiai programai ir kelionės išlaidoms.

Konkursas vyko dviem etapais:

Pirmas etapas: visos mokyklos buvo kviečiamos dalyvauti konkurse ir turėjo pateikti kūrybinį darbą. Mūsų užduotis buvo sukurti prezentaciją tema „Už kartų solidarumą!“, skirtą Europos vyresnių žmonių aktyvumo ir kartų solidarumo metams. Joje turėjo būti pasiūlyti projektai, kuriuose galėtų dalyvauti senjorai kartu su jaunimu, kuriepraturtintųjų laisvalaikį ir leistų apsikeisti patirtimi ir gerosiomis emocijomis. Kurdami šį kūrybinį darbą, daug diskutavome, bendradarbiavome, siūlėme įvairias idėjas ir atrinkome geriausias. Kad spėtumėme projektą išsiūsti laiku, turėjome rinktis ir savaitgalį, tačiau tai suteikė dar daugiau motyvacijos stengtis ir dirbti. Pastangos buvo įvertinos ir maloniai nustebome, kai sužinojome, jog mūsų paruošta prezentacija tarp Kauno miesto mokyklų užėmė 1-ąją vietą bei padovanojo kelialapį į finalą.

Antras etapas: 3-4 geriausius darbus pateikusios moksleivių komandos buvo pakviestos į finalą, kur dalyvavo viktorinoje ir turėjo atlikti komandinę užduoti.

Finalo tikslas – išsiaiškinti komandą, kuri apie ES ir EP žino daugiausiai ir galės geriausiai atstovauti Lietuvai debatuose Strasbūre.

Finalui ruošėmės dar uoliau. Reikėjo išmanyti ne tik apie ES ir EP veiklą, bet ir apie kitas ES institucijas, politikos sritis, finansų sistemas, ES sutartis, ES parlamentarus. Taip pat reikėjo išmanyti prancūzų ir vokiečių kalbas bei apie ES šalių kultūrą, įžymius objektus. Šiam etapui rengėmės tiek individualiai, tiek stengėmės dirbti ir atsakinėti kaip komanda.

Finale susitikome su lygiavertėmis ir priešininko vardo vertomis Kauno Jėzuitų gimnazijos ir Kauno „Vyturio“ katalikiškos vidurinės mokyklos komandomis. Beveik visos viktorinos metu visų komandų taškų skaičius buvo apylygis. Net pati Euroscola konkurso vedėja patvirtino, kad vyko arši kova, kiekvienas taškas buvo lemiamias. Kiekviena komanda buvo išsitraukusi po vienodą klausimų skaičių, ir tas asmuo, kurio ranka pasitikėjome mes, tikriausiai milijono niekada nelaimės, nes į mūsų klausimus nesugebėjo atsakyti nei priešininkai, nei mes patys (buvo galima vogti taškus). Vėlgi sėkmės dalykas, tačiau vėliau mes sugebėjome pavogti daugumą kitų komandų taškų, teisingai atsakydami į jų neatsakytus klausimus, tačiau to neužteko, kad pasijustumėme ramūs ir užtikrinti, taškas ėjo į tašką. Užsidegimas veide, žvilgsniai, kai tariame galutinį atsakymą, juokas, kai lieka tik spėjimas, sukūrė audringą atmosferą… ir visgi sekmė buvo mūsų pusėje. Iki pat paskutnės akimirkos, kol neišgirdome, jog esame pirmi, jaudulys nenustojo šėlti viduje. Net nepajutome, kaip pakilome nuo kėdžių ir ėmėme šokinėti iš laimės. Sakoma, kad euforija trunka tik tris sekundes, tačiau mes džiaugėmės kur kas ilgiau. Tai tikrai kažkas tokio, dėl ko verta savo emocijas ir džiaugsmą išreikšti visai nesidrovint.

Tikiuosi mums, visiems 24 gimnazistams iš 2a, 2b, 3b, 3c ir 3d klasių, tai bus neeilinė patirtis. Šios kelionės dėka 2012 m. vasario 14 d. apsilankėme EP Strasbūre, susipažinome su jo veikla, pagilinome žinias apie ES vykstančius procesus, dalyvavome debatuose su 500 moksleivių iš kitų ES šalių – pasijutome tikrais europarlamentarais. Taip pat apsilankėme ne tik Strasbūre, bet ir Prahoje, Paryžiuje, Briuselyje, Berlyne. Mes labai nekantraujame ir laukiame kelionės!

Taip pat esame ypatingai dėkingi mokytojoms Rasai Praniulienei ir Ritai Kasperavičienei už tai, kad paskatino mus dalyvauti šiame konkurse, palaikė ir tikėjo mūsų pergale.

Mokykla, laimėjusi kelionę į Euroscola renginį Strasbūre 2012, t. y. „Rasos“ gimnazija, negalės dalyvauti Euroscola dvejus metus nuo apsilankymo Strasbūre dienos. Vėliau vėl galės varžytis dėl pagrindinio prizo. Tad linkiu visiems „Rasos“ moksleiviams ateityje sudalyvauti šiame konkurse, suburti aktyvių, veiklių, siekiančių, gerų draugų komandą ir nepraleisti progos įgyvendinti savo tikslų. Niekada nebijokite ir tikėkite savimi. Norint bei tikint nėra nieko neįmanoma!

Euroscola komanda, Austėja Pliupelytė, 3 b kl., Kauno VšĮ VDU „Rasos“ gimnazijos istorijos mokytojos Rasa Praniulienė ir Rita Kasparavičienė

Europos Parlamentas (EP) , , , ,



Susiję straipsniai

Comments are closed.

Lankomumas


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Archyvas

Rubrikos

Sekite mus per Facebook!

RSS srautas

Vorutos RSS srautas

Svetainės medis

Svetainės struktūra