Europos Komisijos 2013 m. balandžio 11 d. pranešimai

Autorius: Data: 2013-04-12, 08:48 Spausdinti

Darbo santykiai: naujausioje ataskaitoje teigiama, kad socialinis dialogas Europoje stringa

Kaip skelbiama šiandieninėje Europos Komisijos ataskaitoje, tebesitęsiantis ekonomikos nuosmukis itin apsunkino darbuotojų ir darbdavių atstovų ir vyriausybių dialogą. Ataskaitoje teigiama, kad pastaraisiais metais reformos vyriausybių ne visuomet buvo vykdomos užtikrinant veiksmingą socialinį dialogą, todėl darbo santykiai Europoje darosi vis labiau įtempti.

Darbo santykių tendencijos naujosiose ES valstybėse narėse, išskyrus Slovėniją, yra panašios: čia silpnos trišalės institucijos, fragmentiškos derybos ir nevienoda profsąjungų gausa. Be to, profsąjungos Vidurio ir Rytų Europos valstybėse narėse silpnesnės nei ES senbuvėse, ir jų skaičius smarkiai mažėja. Lietuvoje socialinių partnerių įtrauktis į nedarbo ir pensijų sistemos klausimų sprendimą tebėra silpna, nes ir toliau dominuoja vyriausybė.

Daugiau informacijos:

http://ec.europa.eu/lietuva/ziniasklaidai/11042013_darbo_santykiai_socialinis_dialogas_stringa_lt.htm

Mažinant mokyklos nebaigiančių jaunuolių ir didinant aukštąjį išsilavinimą įgyjančių asmenų skaičių daroma pažanga, tačiau vyrų pasiekimai kol kas nepakankami

Balandžio 11-ąją paskelbtais Eurostato 2012 m. duomenimis, dauguma ES valstybių narių padarė pažangą siekdamos su švietimu susijusių strategijos „Europa 2020“ tikslų: iki 2020 m. sumažinti mokyklos nebaigiančių asmenų dalį iki mažiau kaip 10 proc. ir padidinti aukštąjį (ar lygiavertį) išsilavinimą įgyjančių asmenų dalį iki 40 proc. Vis dėlto atotrūkis tiek tarp valstybių narių, tiek tarp vyrų ir moterų tebėra didelis. Šiuo metu ES šalyse mokyklos nebaigia vidutiniškai 12,8 proc. jaunuolių. 2011 m. tokių buvo 13,5 proc. 2012 m. aukštąjį išsilavinimą ES buvo įgiję 35,8 proc. 30–34 m. asmenų, palyginti su 34,6 proc. 2011 m.

12 valstybių narių (Austrija, Čekija, Danija, Suomija, Airija, Lietuva, Liuksemburgas, Nyderlandai, Lenkija, Slovakija, Slovėnija ir Švedija) jau pasiekė strategijoje „Europa 2020“ iškeltą tikslą – jose mokyklos nebaigia mažiau nei 10 proc. jaunuolių.

Daugiau informacijos:

http://ec.europa.eu/lietuva/ziniasklaidai/11042013_mokyklos_nebaigiantys_jaunuoliai_ir_issilavinimas_lt.htm

Ataskaitos duomenimis, migrantų vaikams dažniau tenka mokytis prastose mokyklose

Naujo Europos Komisijos atlikto tyrimo duomenimis, neseniai į šalį atvykusių migrantų vaikams kur kas labiau gresia patirti segregaciją ir patekti mokytis į mažiau išteklių turinčias prastesnes mokyklas. Tai neretai lemia prastus mokymosi rezultatus ir didina tikimybę, kad šie vaikai nebaigs mokyklos. Iš tyrimo rezultatų matyti, kad valstybės narės migrantų vaikams turėtų teikti tikslinę švietimo pagalbą – galimybes naudotis atitinkamos specializacijos mokytojų paslaugomis bei sistemingai įtraukti tėvus ir bendruomenę, kad būtų pagerinta šių vaikų integracija.

Daugiau informacijos:

http://ec.europa.eu/lietuva/ziniasklaidai/11042013_migrantu_vaikams_tenka_mokytis_prastose_mokyklose_lt.htm

Šiuos ir kitus pranešimus galite rasti internete adresu:

http://europa.eu/press_room/index_en.htm

http://europa.eu/rapid/recentPressReleasesAction.do?guiLanguage=en&hits=500

Spaudos ir informacijos skyrius, Europos Komisijos atstovybė Lietuvoje, Gedimino pr. 16, LT-01103 Vilnius, tel: +370 5 2313186, fax: +370 5 2313192

Europos Komisija (EK) , , , , , ,



Susiję straipsniai

Comments are closed.

Lankomumas


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Archyvas

Rubrikos

Sekite mus per Facebook!

RSS srautas

Vorutos RSS srautas

Svetainės medis

Svetainės struktūra