EP plenarinės sesijos Strasbūre 2011 m. vasario 15 d. naujienos

Autorius: Data: 2011-02-15, 15:21 Spausdinti

Europos Parlamentas patvirtino tolimųjų reisų autobusų keleivių teises

ES dėka autobusų maršrutų keleiviai turės daugiau teisių. Jas numatantį reglamentą, kurio projektas jau suderintas su ES Taryba, antradienį (2011-02-15) patvirtino Europos Parlamentas (504 balsai už, 63 prieš, 89 susilaikė). Direktyva bus pradėta taikyti 2013 m. pavasarį. Jau veikia ES lėktuvų, traukinių ir laivų keleivių teisių reglamentai.

Ilgesniuose kaip 250 km maršrutuose galios šios teisės: jei dėl vežėjo kaltės autobuso reisas atšaukiamas, vėluojama išvykti daugiau kaip 2 val. arba bilietą turintis keleivis negauna vietos autobuse, keleivis turės teisę pasirinkti vykti kitu autobusu arba atgauti pinigus už bilietą, o kai kito autobuso nėra, prie grąžinamos bilieto kainos turės būti pridėta 50 proc. kompensacija.

Atidėjus ar atšaukus ilgesnį kaip trijų valandų trukmės reisą arba patyrus avariją, taip pat turės būti suteikti užkandžiai (pagal galimybes ir poreikius), o kai reikia – ir nakvynė (iki dviejų naktų ir kainuojanti iki 80 eurų nakčiai).

Už žmonių sužeidimą ar žūtį autobuso bendrovė turės kompensuoti bent iki 220 tūkst. eurų, o už pamestą ar sugadintą bagažą – bent iki 1 200 eurų.

ES šalis galės nutarti netaikyti šių skirsnių savo vidaus maršrutuose ketverius metus nuo direktyvos taikymo pradžios (t. y. 2013 m. pavasario), su galimybe pratęsti šią išlygą dar ketveriems metams.

Parlamento dėka sustiprės ir neįgalių keleivių teisės (jos galios ir trumpesniuose maršrutuose): įspėjus apie tai vežėją bent prieš 36 val., jiems turės būti padėta įlipti į autobusą ir iš jo išlipti. Neįgaliuosius bus privaloma vežti be antkainio, o jų įrangą –nemokamai.

Lietuvoje išrinkto europarlamentaro nuomonė. Laisvės ir demokratijos Europos frakcijos vardu posėdyje kalbėjęs Juozas Imbrasas įvertino galutinį dokumentą kaip „puikiai subalansuoto kompromiso rezultatą“, nes jis užtikrins keleivių teises „neapkraunant vežėjų, kurių dauguma – mažos ir vidutinio dydžio įmonės“.

Nauji autofurgonai turės būti švaresni

Antradienį Europos Parlamentas patvirtino griežtesnes anglies dvideginio išlakų normas naujiems autofurgonams (534 balsai už, 117 prieš, 16 susilaikė). Dėl jų jau sutarta su ES Taryba.

Prieš dvejus metus ES nustatė lengvųjų automobilių anglies dvideginio išlakų normas, o dabar sutarta nustatyti tokias normas autofurgonams („lengviesiems komerciniams automobiliams“), kurių svoris – iki 3,5 tonų su kroviniu. Nuo 2014 m. autofurgonų gamintojai turės užtikrinti, kad vienas naujai pagamintas autofurgonas išskirtų ne daugiau kaip 175 g anglies dvideginio nuvažiuodamas vieną kilometrą. Ši norma bus laipsniškai mažinama, kol 2020 m. sudarys 147 g anglies dvideginio kilometrui.

Bus skaičiuojamos ne atskiro automobilio išlakos, o visų tos bendrovės gaminamų autofurgonų išlakų vidurkis. Autofurgonai, kurių anglies dvideginio išlakos sudarys mažiau kaip 50 g kilometrui, laikinai (iki 2017 m.) bus skaičiuojami kaip daugiau negu vienas automobilis nustatant tos įmonės pagaminamų automobilių išlakų vidurkį. Tuo tarpu nuo 2019 m. už kiekvieną naujai pagamintą autofurgoną, kurio išlakos viršys nustatytą ribą, gamintojas turės mokėti baudą – 95 eurus už kiekvieną normą viršijantį anglies dvideginio išlakų gramą (kilometrui).

Įmonės, per metus pagaminančios mažiau kaip 22 tūkst. automobilių, galės prašyti išlygos iš šių taisyklių.

Kuriant bendrą Europos patentą dalyvaus ir Lietuva

Antradienį, vasario 15 d., Europos Parlamentas leido to norinčioms ES šalims kurti bendrą patentų sistemą. Šiuo metu šalia atskirų valstybių patentų jau egzistuoja europinio patento galimybė, tačiau jį gauti sudėtinga ir brangu. Kelerius metus buvo siekiama sukurti europinį patentą, kuris pakeistų nacionalinius, tačiau susitarimo nepasiekta, visų pirma – dėl kalbinių aspektų.

Po to, kai bandymai sukurti bendrą ES patentą pernai sužlugo ES Taryboje, norą kurti bendrą patentų sistemą išreiškė Danija, Estija, Jungtinė Karalystė, Lenkija, Lietuva, Liuksemburgas, Nyderlandai, Prancūzija, Slovėnija, Suomija, Švedija ir Vokietija, o vėliau prie jų nutarė prisijungti ir kitos ES šalys, išskyrus Ispaniją ir Italiją. Pastarosios turės galimybę prisijungti vėliau, jei panorėtų.

EP ir Tarybai leidus šioms šalims taikyti glaudesnio bendradarbiavimo procedūrą, vėliau Europos Komisija pasiūlys du šios srities teisės aktus: dėl bendro patento įsteigimo (jam bus taikoma įprasta teisėkūros procedūra, taigi Parlamentas turės sprendžiamąjį balsą) bei jo kalbinio režimo (čia Parlamentui numatyta suteikti tik patariamąjį balsą, tačiau antradienį priimtoje rezoliucijoje europarlamentarai prašo sprendžiamojo balso).

Rezoliucijai pritarė 469 EP nariai, nepritarė 161, o susilaikė 43. Tai antrasis kartas, kuomet leista pritaikyti glaudesnio bendradarbiavimo procedūrą. Pernai buvo leista ją taikyti tarptautinių skyrybų srityje.

EP ragina pagerinti Paslaugų direktyvos įgyvendinimą

Informacijos trūkumas ir administraciniai sunkumai kliudo verslininkams iki galo pasinaudoti 2006 m. patvirtinta ES Paslaugų direktyva. Rezoliucijoje, kurią antradienį priėmė Europos Parlamentas, valstybės raginamos pagerinti jos įgyvendinimą, ypač informacijos teikimą verslininkams.

Nors ES šalys turėjo užbaigti įgyvendinti Paslaugų direktyvą iki 2009 m. pabaigos, daugelis verslininkų vis dar nežino apie vieno langelio sistemą informacijai gauti, o valstybės tarnautojai dažnai nesuteikia visos informacijos, pažymi Parlamentas. Jis ragina valstybes numatyti galimybę verslininkams atlikti reikiamas procedūras internetu.

Siūloma užtikrinti, kad „vieno langelio“ informacijos centrai galėtų suteikti informaciją apie darbo bei mokesčių įstatymus kitose ES šalyse, taip pat pridėtinės vertės mokesčio bei socialinės apsaugos sistemas. Europarlamentarai ragina šalis pagerinti savo valstybės tarnautojų mokymą, taip pat surengti verslininkams skirtas informacijos kampanijas.

Susisiekti: Rolandas Pyragis, EP Informacijos biuro Lietuvoje atstovas spaudai, tel. (8 5) 212 1530, 212 0766, mob. (+370) 689 53306, faks. (8 5) 261 98 28, el. paštas rolandas.pyragis@europarl.europa.eu

Europos Parlamentas (EP) ,



Susiję straipsniai

Comments are closed.

Lankomumas


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Archyvas

Rubrikos

Sekite mus per Facebook!

RSS srautas

Vorutos RSS srautas

Svetainės medis

Svetainės struktūra