A. Butkevičius: „Rail Baltica“ atšaka į Vilnių turi būti finansuojama ES

Autorius: Data: 2014-01-21, 11:45 Spausdinti

LRT radijas, LRT.lt

Projekto „Rail Baltica“ memorandume tarp Baltijos šalių bei Lenkijos ir Suomijos yra numatyta ir vėžė nuo Kauno iki Vilniaus, tačiau privaloma susitarti, kad ji būtų finansuojama Europos Sąjungos (ES) lėšomis, antradienį LRT radijui sakė Premjeras Algirdas Butkevičius.

„Rail Baltica“ projektas turėtų būti įgyvendinamas visose Baltijos šalyse kartu su Suomija ir Lenkija, nes memorandumas yra pasirašytas šių šalių, ir tame susitarime yra numatyta ir vėžė nuo Kauno iki Vilniaus. Vertinant ekonomiškai, būtų neišmintinga šią vėžę kompensuoti Lietuvai, nes mums tai brangiai kainuotų. Mums reikia susitarti, kad ta atšaka būtų finansuojama ES lėšomis. Jei ES skirs mažiau nei 85 proc. projekto vertės, projektas ekonomiškai tai bus neracionalus“, – kalba A. Butkevičius.

Premjeras teigia, kad jį nustebino pastarojo meto Estijos susisiekimo ministro Juhano Partso pareiškimai, esą Lietuvos Vyriausybėje yra kvailių. Jo manymu, tokios kalbos yra pagrįstos emocijomis, nes praeitame Baltijos šalių ministrų tarybos posėdyje buvo susitarta, kad vėžė nuo Kauno link Vilniaus būtų įtraukta į projektą.

„Manau, kad vasario 3 dieną grįšime prie to klausimo Taline, kur susitiks Baltijos šalių ministrų pirmininkų taryba. Kiek žinau, į šį susitikimą pakviestas ir Lenkijos ministras pirmininkas“, – sako Premjeras.

Paklaustas apie ekonomisto Raimondo Kuodžio teiginį, esą „Rail Baltica“ projektas nėra ekonomiškai naudingas, Ministras Pirmininkas sako manantis, kad ekonomistas skaičiuoja jo atsiperkamumą, kapitalo grąžą nuo projekto bendros vertės, tačiau jei 85 proc. lėšų bus skiriami iš ES biudžeto, šis projektas tikrai atsipirks.

„Be to reikia vertinti ir tai, kad šis projektas leidžia Baltijos šalims integruotis į Vakarų kelių infrastruktūrą. Čia nereikia galvoti vien tik apie krovinių pristatymą į kitas šalis, bet ir apie keleivių galimybės“, – tvirtina A. Butkevičius.

Jo teigimu tie, kurie planavo pasipelnyti iš projekto parduodami žemę, reikalingą geležinkelio linijos tiesimui, turės savo planus pamiršti, mat už žemę jiems bus mokama rinkos kaina. „Jei jie bus nepatenkinti, galės kreiptis į teismą, bet, manau, teismas vadovausis galiojančiais įstatymais. O dėl žemės pardavimo šiam projektui bus priimti tam tikri įstatymai“, – pažymi Premjeras.

Ekonomika , ,



Susiję straipsniai

Comments are closed.

Lankomumas


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Archyvas

Rubrikos

Sekite mus per Facebook!

RSS srautas

Vorutos RSS srautas

Svetainės medis

Svetainės struktūra