8 dažniausiai pasitaikančios priežastys, dėl kurių vėluoja pirkimai ir kaip to išvengti

Autorius: Data: 2019-12-20 , 07:49 Spausdinti

PR

Ne visada, viešųjų pirkimų procesas vyksta sklandžiai, dažnai neišvengiama ir vėlavimų juose. Dėl vėlavimų, gali būti pakenkta perkančiojo subjekto reputacijai ar švaistomi ir taip riboti ištekliai. Taip pat, laiku nesudarius sutarčių, netinkamai pristatomos prekės bei paslaugos. Apačioje, pateikiamos 8 dažniausiai pasitaikančios vėlavimo priežastys viešuosiuose pirkimuose su patarimais, kaip to išvengti.

  1. Vėlavimai, rengiant technines specifikacijas, darbo apimtį ar įgaliojimus. Techninės specifikacijos, darbo apimtis ir įgaliojimai, apibūdinantys ko reikia, turėtų būti aiškūs, kad nebūtų klaidinami tiekėjai, rangovai, paslaugų teikėjai ar vertinimo grupės. Jie, taip pat, reikalingi rengiant prašymo (pirkimo/pardavimo) dokumentus. Todėl, jeigu tai nebus pateikta, kaip buvo numatyta grafike, viešųjų pirkimų procesas atidedamas dar jam neprasidėjus. Vėlavimo priežastys, paprastai yra trūkstama kompetencija rengiant šiuos dokumentus arba nesuvokiama pati informacija, kuri gali būti reikalinga jiems užpildyti. Kartais, tam reikia specifinių žinių. Jei į tai neatsižvelgiama, rezultatas gali būti – atsilikimas nuo nustatytų terminų ir vėlavimas, kuris dažnu atveju reikštų nesėkmę. Norėdami to išvengti, svarbu turėti, tinkamų kompetencijų žmonių, kurie sugebėtų parengti reikiamus dokumentus.
  2. Pirkimų procesų laiku nepradėjimas. Tai labai dažna problema. Jūs turite patvirtintą pirkimų planą ir grafiką bet į jį nebuvo atsižvelgta arba atsižvelgta atmestinai, todėl, pirkimo procesas prasideda vėliau, nei buvo numatyta. Norėdami išspręsti šią problemą, svarbu nuolat informuoti apie pirkimų planų ir grafikų terminus, ypač, apie pirkimų procesų pradžią. Tam tikslui, galima naudoti elektroninį kalendorių, pvz.: „Google” ar „MS Outlook” kalendorius, kad pirkimų tvarkaraštyje nustatytumėte priminimus apie svarbias datas.
  3. Pasiūlymo pratęsimas arba pasiūlymo pateikimo datos pratęsimas. Atsiradus poreikiui pratęsti pasiūlymą arba pasiūlymo pateikimo terminą, to pasekmės, gali būti nukeltas pats sutarties sudarymas, dėl kurio, dažnu atveju, grėstų vėlavimas. Kelios to priežastys:
  • Pasiūlymo dokumentų klaidos;
  • Būsimi konkurso dalyviai prašo daugiau laiko pateikimui ir jis yra suteikiamas;
  • Prastas atsakymas į kvietimą teikti pasiūlymus ar paraiškas;
  • Nenumatyti įvykiai, tokie kaip stichinė nelaimė, kritinė situacija, masinės demonstracijos ir kt.
  1. Vėlavimai konkursų skelbimuose. Kiekvienas pasiūlymas turi nustatytą terminą. Šia informacija galite matyti šalia pirkimo (nuoroda). Jei yra pavėluojama, dažniausiai jie yra atmetami, nebent pirkimo taisyklėse, ar dokumentuose yra nurodoma kitaip. Pasiūlymų paskelbimai, dažnai būna vieši, todėl, norint užtikrinti būsimų konkurso dalyvių pasitikėjimą, svarbus pirkimo proceso vientisumas.
  2. Vėlavimas pradedant ar užbaigiant vertinimo procesą. Vertinimo procesą organizuoja perkančioji organizacija, tačiau, vertina nepriklausoma trijų ar daugiau asmenų komisija. Taigi, vertinimo proceso trukmė, nėra kontroliuojama perkančiojo subjekto. Kartais, vienas ar kitas narys, negali pradėti vertinimo proceso laiku, nuo ko, gali nukentėti kiti procesai. Norint to išvengti, reikėtų vertinimo komisijai paskirtiems darbuotojams, daugiau neduoti jokių papildomų darbų, kad jie pilnai galėtų susikoncentruoti ties vertinimu. Taip pat, ieškant vertinimo komisijos narių, svarbu įsitikinti, kad jie bus prieinami ir atsidavę nustatytam vertinimo grafikui, kad nebūtų vėluojama, darbus atlikti iki nustatytų terminų.
  3. Vėlavimai patvirtinimo proceso metu. Patvirtinimas reikalingas įvairiuose pirkimo proceso etapuose. Jo trukmė, gali priklausyti nuo piniginės vertės ir sudėtingumo lygio. Patvirtinančioji institucija, gali būti skirtingo lygio konkursų tarybos, kaip centrinė, ministrų ir departamentų. Tai dažna delsimo priežastis, nes konkursų komisijos, paprastai turi konkrečias datas, kada jos bus sušaukiamos, todėl, pirkimus organizuojančios institucijos, turi atitinkamai susiderinti datas, kad būtų išvengta vėlavimo. Jei konkurso komisijos posėdis atšaukiamas arba neturima užtektinai laiko, visiems klausimams išspręsti, patvirtinimai atidedami iki kito konkurso komisijos posėdžio.
  4. Vėlavimai derybose. Paprastai, prekių ir paslaugų sutartys sudaromos be derybų. Svarbiausia įvykdyti techninius ir administracinius reikalavimus. Derybos reikalingos dėl sudėtingesnių prekių ar paslaugų. Paprastai, derybų reikalingumas atsispindi pirkimų dokumentuose. Jei derybos užtrunka ilgiau, nei tikėtasi, yra delsiama. Pirkimo subjektas negali kontroliuoti derybų dėl sutarties trukmės, todėl, tai turėtų būti nustatoma jau planuojant pirkimus ir sudarant darbų grafikus.
  5. Rangovas, tiekėjas ar paslaugų teikėjas ginčija pirkimo procesą. Rangovams, tiekėjams ir paslaugų teikėjams leidžiama oficialiai užginčyti pirkimo procesą, jei jie turi įrodymų ar pagrindo manyti, kad perkančioji organizacija nesilaikė viešųjų pirkimų taisyklių, arba jei jie mano, kad su jais buvo nesąžiningai elgiamasi. Šio delsimo yra sunku išvengti. Norint sumažinti to tikimybę, rekomenduojama paruošti aiškius bei išsamius dokumentus ir užtikrinti, kad yra laikomasi pirkimo taisyklių ir dokumentuose nurodytų sąlygų. Svarbiausia, stengtis sukurti pasitikėjimą perkančiąja organizacija ir visais tiesiogiai ar netiesiogiai viešųjų pirkimų procese dalyvaujančiais subjektais bei sudaryti teigiamą įspūdį.

Naujienos



Komentarai

traffix.lt

Susiję straipsniai

Lankomumas


Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Archyvas

Rubrikos

Sekite mus per Facebook!

RSS srautas

Vorutos RSS srautas

Svetainės medis

Svetainės struktūra